Bm-besök v.26 (25+2)

Ja imorse var det ju dags för bm-besök. 

Alla värden visade bra, järnvärdet hade gått ned lite men det låg på 120 iallafall. 
Järndepåerna är bra också, de har ju alltid legat lågt tidigare. Men blodtransfusionen jag fick efter förlossningen kanske hjälpte dom upp också. 
Får hoppas att det håller sig bra nu hela tiden. 
Vikten visade -1kg sen förra gången så vågen fortsätter att peka nedåt. 

Sen kom vi ju till det där med att mäta, jag tycker ju magen är stor för att vara i v.26 och nog var den det. 
Sf-måttet hamnade på 28cm dvs över alla kurvorna. Men som hon sa att det är ju inget onormalt eftersom magen blir större fortare för varje barn. 
Kollade nu hur det var när jag väntade Love och i samma vecka så låg det på ungefär samma mått. Får väl kolla och jämföra med de andra senare när jag har papprena framför mig. 

Dopplern var inte populär alls, blev ett hiskeligt sparkande mot den. Så pass att det var svårt att höra hjärtljuden först :) Men till slut lugnade h*n ned sig lite så vi fick lyssna ordentligt. Hjärtljuden hamnade på 150. 

Fick även reda på att vi kommer få ett extra ul i v.32. 
Blev lite förvånad när hon sa det så jag kom mig inte ens för att fråga varför. Får komma ihåg det tills nästa gång med andra ord ;) 
Så nu ser vi fram emot nästa besök om tre veckor, får komma till vår gamla bm då också. 
Blir även glukosbelastning då eftersom vi skippade den idag. Är väl sjutton om det inte ska gå att göra den då. 


Efter att det besöket var avklarat så fick det bli storhandling, så nu är det välfyllt i skåpen igen. 
Var iväg till verkstan med golfen igen också för att försöka få lite mer ordning på den, det har inte lyckats riktigt tidigare. Inte riktigt helt hundra ännu men det verkar vara något annat som blivit galet också. 
Får väl se när det blir ordning på det helt. 
Var och hämtade upp en säng till Lucas på vägen hem, han har ju velat ha en annan loftsäng ett bra tag nu och nu hittade jag en. Så hans gamla säng är nu nermonterad och imorron är det dags att montera ihop den nya. 
Så det får bli en liten överraskning till honom när han kommer hem. Ska bli kul att se vad han säger :) 

Hade ju planer på att göra allt klart idag plus lite till men kroppen och jag har inte riktigt varit överens. Svimningskänsla så fort jag har stått upp. Hoppas på att den är mer samarbetsvillig imorron. 

Pratat med grabbarna nu ikväll och gissa om de var nöjda med sin dag på Legoland. De hade åkt stora berg-o-dalbanor. "Mamma, vi åkte ett stort tåg på banor som gick fort och så åkte vi ett ännu större tåg och så ett lite mindre tåg och så hamnade vi hos pingvinerna" :D 
De har även tagit körkort och Lucas hade fått mycket beröm över att han körde så bra för sin ålder :) 
Mycket hade de hunnit med idag. 

"Och gissa mamma, vi ska dit imorron igen!" Lycka hos Lucas :) Han hade nog missat den där lilla detaljen med att de skulle vara på Legoland i två dagar :) 

Får väl se när jag får några bilder att bjuda på här. 

Nu ska här sovas iallafall. Imorron blir trippen till ön av med mamma och pappa. Om nu inte vädret har tänkt att ändra på sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0