Strålande sol

Vi fortsätter att tillbringa hela dagarna ute, man måste ju njuta av det härliga vädret. Nackdelen är väl dock att det stannar av lite inne. Elsa vill ju gå ut lika fort som hon har stigit upp ur sängen så hon har bråttom ut hon. 
Idag fick dock jag, Elsa och Love gå in en sväng för att svalka oss. Blir ju inte så mycket skugga i trädgården på förmiddagarna tyvärr. 
Men vi gick in och lekte lite och sen tog vi oss en mysvila i sängen innan vi knallade ut igen för att fortsätta att leka. 
När Jens kom hem blev det att hämta Lucas på förskolan och sen handla lite. 
Sen har vi fortsatt att vara ute och fixat lite. 


Vår lilla skruttunge 

Lulle <3 
Vår lilla tokfia <3 
På måndag är det dags för henne att börja inskolningen på förskolan. Nästan så att jag får lite ångest över det. Är ju egentligen inte i nåt behov av att ha henne på förskolan men tänker att det blir bra för henne och att hon får utvecklas lite till på ett annat sätt. Och jag tror hon kommer att gilla det. Sen blir det ju en mjukstart för henne. för det blir ju bara 15 timmar i veckan. Nackdelen är väl att det blir en kort period för henne att gå nu innan det blir sommarlov. De har ju alltid bara gått fram tills det är sommarlov för skolorna. Har inte sett nån anledning till att ha dem där på sommaren även om det betalas för det. Lite fult bara att de höjer avgiften på sommaren trots att man inte har dem där, man tycker ju att den vore densamma när de inte har så många barn över sommaren. 
Men kommunen måste ju tjäna in lite extra antar jag... 

Nu ska här sovas. Imorron får det bli att fortsätta av det härliga vädret, som det ska bli enligt prognosen, och så måste jag nog ta tag i tvättberget lite också. Vi får väl se vad som hinns med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0