Tar kväller

Maj börjar bli en mer och mer fullspäckad månad. 
Nu ikväll ringde en av de andra föräldrarna som har hand om sommarfesten för Liams klass, vi hade pratat ihop oss lite tidigare om datum osv men nu råkade det bli en dag som det är annat inplanerat, men det får gå. Jens borde hinna hem ialla fall, samma dag som han ska till Motala för "inskrivningen". 
Och så blir det ju lite plock med present som ska köpas och lite annat som ska planeras för den kvällen. 
Är ju egentligen tre föräldrar till som ska hjälpa till så vi får väl se om de drar sitt strå till stacken. 
Just nu känns det som att det bara är jag och denna förälder som planerar och tar tag i det. 

Haft en relativt lugn dag idag, har behövts för det har inte varit nån vidare bra dag. 
Men har lyckats få lite gjort ialla fall mellan varven. Men det kliar i fingrarna över allt som jag ser behöver göras, men får hejda mig om jag ska kunna göra nånting alls och inte bli sängliggandes dagen därpå. 

Det hostas och snörvlas här. Både Elsa och Lucas hostar massor så det är medicinering som gäller på dem. 
Liam är bara lite förkyld, än så länge. Skönt nog så har ju förkylningsastman växt bort på honom så det känns ju lovande inför de andra barnen, att det bör göra det på dem också. 
Nu behöver han ju bara medicin om han är riktigt förkyld och anstränger sig som tex på gympan. 

Nu börjar det bli dags att krypa ned i sängen, hade kunnat gå och lägga mig för flera timmar sen egentligen men jag hade ju antagligen vaknat mitt i natten då istället och varit pigg och det känns ju inte så lockande. 
Småslumrat lite i soffan under kvällen. 

Känns konstigt att det redan är fredag imorron, känns som att det är måndag idag igen ju när det blev en ledig dag mitt i veckan. 
Och nästa vecka blir det ju kort vecka också, och även en ledig dag veckan därpå. 
Så det är inte många skoldagar kvar nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0