Sköna maj

Ja nu har äntligen maj kommit :) 
Nu hoppas jag bara att den månaden går rätt så fort för jag längtar efter ultraljudet den 20:e. 
Dock så är det mycket som är denna månad med besök hit och dit, måste åka och fixa pass till Liam inför hans utlandsresa i sommar. Och Jens ska ju till Motala för "inskrivningssamtal" inför operationen. 

Vi har ju velat en del kring operationen med tanke på att jag har haft dagar då jag inte har kunnat göra något och fått ligga till sängs mycket. Men det kommer ju inte underlätta att han opererar sig i höst strax innan de kommer, om de stannar så länge. Så vi har sagt det nu att vi planerar för en operation i början av juni och så får vi se hur jag mår när det närmar sig helt enkelt. Sen hur det blir efter op får man ju se, det låter lite olika.. En del säger sängläge i nån vecka pga ont i operationssåren, sjukgymnasten sa sängläge högst i tre dagar och den som ringde härom veckan ang hans avstämningsmöte på US sa att han skulle vara på benen direkt fast det såklart kunde göra lite ont i operationssåren. Men de tyckte det var en positiv sak att han inte hade känt av den tidigare operationen nåt direkt och denna operation ska ju vara "enklare". 
Men vi får se helt enkelt. Jag hoppas ju på att jag ska må så pass bra att det ska funka så vi får det avklarat. 
 
Valborg firade vi inte in nåt speciellt. Hade först lagt ned tanken på att grilla med tanke på blåsten men Jens envisades och de hade ju sagt att det skulle lugna ned sig ;) 
Så grillat blev det, kyckling och sen korv till grabbarna såklart, klyftpotatis och en massa annat gott. 
Gjorde en "förrätt" också, varit sugen på det ett tag och så gott det var! Tartaletter med kantarellstuvning, var hur länge sen som helst som vi åt det. 
Blev ingen brasa för våran del så Lucas var hängig vid middan, han åt inget alls utan gick och la sig i soffan istället. Klagade på huvudvärk och han var alldeles röd om kinderna som han blir när han får feber.. 
Och visst, 38 graders feber.. Fick en huvudvärkstablett och la sig att vila i saccosäcken och huvudvärken gav med sig skönt nog för honom. 
Vi satte oss och kollade på film istället för att titta på nån brasa, Mammas pojkar. En rätt okej film. 

Igår ägnade vi oss åt utefix, eller jag fick kolla på mest visserligen. Jens satte igång med att röja ur paviljongen som har varit fylld med byggbråte osv sen snickarna satte upp panelen på huset och de stod därinne och sågade. Men nu är det nästan klart, trallen behöver en vätt och presenningarna som sitter runt ska ned, sen kan jag ställa in mina trädgårdsmöbler igen. 
Blev mycket tid i solen så det tog ganska bra kan jag säga.. Lite rödaktig i ansiktet och röd lite här och där efter solen. Men idag har det ju bleknat lite mot igår om man säger så :) 

Alla tre barnen vaknade förkylda igår så hostan har kommit som ett brev på posten. Hoppas på att det går över snabbt bara och att det är en lindrig variant. 

Väntar nu på att Elsa ska vakna, Lucas har precis vaknat. Men snart kan vi nog inta lite frukost :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0