Frissan och bad

Ägnade dagen åt att fixa inne med tvätt osv. Perfekt väder att hänga ut på tork i ju så bäst att passa på de dagarna som de inte har lovat regnskurar. 
På eftermiddan var det dags för mitt besök hos frissan. Välbehövligt om man säger så! 
Det där med att gå var tredje månad har inte riktigt blivit av om man säger så. Är nog ett halvår om inte mer sen jag klippte mig. Men nu var det verkligen dags för det var så slitet. Och det var mycket hår som försvann! 
Får väl se om det blir nån mer gång innan bebisen kommer, annars blir det väl runt jul som frissan sa ;) 
Lite egentid på sisådär 20 min blev det, alltid något. 
Jens, Lucas och Elsa uträttade några ärenden under tiden. 

Sen blev det lite småhandling och sen iväg och hämta ett paket. Ska nämligen buzza för Nestlé. 
Lucas blev sugen på mjukglass när vi ändå var på Stallkiosken så det fick bli varsin glass också. 
Elsa vill ju som vanligt ha allt som man själv stoppar i munnen och hon fick smaka lite på mjukglassen, kallt men gott hälsar hon. 

Väl hemma så blev Lucas sugen på att bada så han drog med sig Liam till poolen och de plaskade på. 
Fixade ordning Elsas pool också så hon med kunde plaska :) 
Toppen med en pool med uv-tält till. 
Grabbarna övade på att snorkla. 
 
Tror att badandet gjorde barnen hungriga för idag gick det åt mat! Det är inte ofta som det blir tomt i kastrullerna! 
Liam som äter som en liten kyckling, knappt det annars, åt massor han också. De tog flera portioner. 
Och inte var det nåt märkvärdigt som serverades, utan det var färskpotatis och fiskbullar. Väldigt länge sen vi hade det men man kanske skulle servera det lite oftare om tom Liam äter som en häst! 
Efter middan blev det mera utefix, men det fick bli nät på för Elsa. Kände att jag hade behövt vira in mig i ett nät också, de där förbaskade myggen. Knappt att myggmedlet hjälpte. 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0