Karnebåtsfestivalen

Blev en sväng in till Åtvid för att hämta ut mediciner till Jens på förmiddan, bara att han inte fick ut några mediciner... För den smarta läkaren som han pratade med i torsdags skulle skriva ut korttidsverkande till honom eftersom de tagit slut och istället hade skrivit ut långtidsverkande.. Apoteket ringde till avdelningen i Motala men där visade det sig att de nu har helt stängt fram tills 23 juli.. Fick tipset att ringa 1177 eller åka och sätta sig på akuten av personalen på Apoteket. 
1177 kunde inte hjälpa till alls för jourläkarna får tydligen inte skriva ut de medicinerna alls. 
Så vi får väl se hur det går tills på måndag, så får det bli ett samtal till vc så de får skriva ut istället. 

Sen styrde vi till mamma och pappa för att ta en fika innan vi styrde ned till Valdemarsvik och Karnebåtsfestivalen. 
I vanlig ordning så kom ju inte tåget när det skulle så det blev lite väntan. 

               Elsa väntar
Ett urval av bilderna vi tog på karnevalståget. 

När tåget var slut blev det att gå över marknaden lite snabbt, var ju inte så många stånd så det gick rätt fort. 
Blev några småköp och sen tillbringade grabbarna lite tid på tivolit. Det åktes bla radiobilar och åktes i en stor slidebana. Det spelades på olika maskiner osv. 
Roligt hade dom :) 

Tog oss lite middag på grillbaren, barnen höll absolut på att hungra ihjäl under tiden vi fick vänta på att våran mat skulle komma ;) Och de åt med god aptit sen. De åt tom mera än mig! 

Sen blev det en sväng in på Icaaffären för att inhandla lördagsgodis och så hann vi lyssna på Linus Svenning också. 

Var nog inte det bästa för min kropp att vandra omkring där i flera timmar för sen kunde jag knappt ta mig till bilen.. Sammandragningar och riktigt ont, så jag fick stanna flera ggr innan vi kom tillbaka till bilen. Fick sitta en liten stund innan jag kunde köra hemåt. Och inte har jag mindre ont nu, men jag hoppas att det lugnar ned sig när jag fått krypa ned i sängen som jag tänker göra väldigt snart. 

Imorron väntar fix inför Liams resa och lite städ innan det är dags att åka på kalas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0