Torsdag

Elsa har sovit i sin egen säng inatt, första gången sen hon blev sjuk. Jag tyckte att hon var tillräckligt frisk nu för att sova i sin säng. Tänkte att jag skulle få lite mer sömn själv. 
För hon ska ligga nära, väldigt nära mamma nämligen. Flyttar jag på mig så flyttar hon liksom efter i sömnen. 
Hon ska ligga emot mig hela tiden och hon har velat ligga med handen i mitt ansikte när hon ska sova. 
Hon knölade lite och jag fick lägga henne på rygg igen och stoppa om ett antal ggr men till slut slocknade hon, dock nere i fotändan och på tvären ;) 
Men hon fick ligga så och somna in ordentligt så gick det att flytta på henne sen och lägga henne ordentligt. 

Så inatt har jag inte haft nån som har tryckt på ryggen eller vevat med händerna i ansiktet osv ;) 
Så lite mer sömn har det nog blivit, inte för att det känns direkt. 
 
Haft en rätt lugn dag, grabbarna har roat sig med både det ena och det andra. 
Elsa har kommit igång med att äta gröt osv igen nu, klart det inte är så kul att äta det när man har varit genomförkyld. Så nu ska vi väl se om vi inte kan komma in i de vanliga matrutinerna igen, var ju ett tag sen nu eftersom vi precis hinner börja så har hon blivit sjuk igen. 

Jens har varit iväg och träffat killen som han är kontaktperson till idag och de har varit förbi Jens pappa på äldreboendet. Jens har inte träffat sin pappa på ett antal år så det var nog ett trevligt besök för dem båda. 

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, som Alwin som helst ska ligga och hålla fast i mitt hår dem få gångerna han ligger i vår säng :)
Bäst att passa på att vara så nära som möjligt när tillfälle ges, kanske fröna tänker ;)
Ja, likadant med Alwin, han har ju inte heller samma matlust så ingen gröt har slunkit ner på sista tiden. Får väl se om det smakar bättre idag.
Kramar!

2013-02-22 @ 07:34:31
URL: http://elinochjanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0