Lugn morron

Ja jag har en riktigt lugn morron. Efter att jag hade skickat iväg Liam med taxin så hann jag få några minuter för mig själv innan Lucas vaknade, inte lätt att sova med astman. Men han tar det så lugnt så han märks knappt. 
Ligger i soffan och ser på barnprogram just nu. 
Elsa sover fortfarande men antar att hon vaknar snart. 

Hunnit med att starta både panna och tvättmaskin under morronen, finns nåt bra i att gå upp tidigare än vanligt. 
Brukar ju vara Jens som skickar iväg Liam till skolan annars så jag kan ta det lugnt på morronen men idag och imorron så jobbar han i stallet så han åker ju innan Liam ska iväg. 

Idag ska det hinnas med lite, Sen får vi väl se hur det går för min del. Men det ska tvättas och städas, är tanken ialla fall. Ska väl se om vi hinner att fota och lägga ut lite grejer som ska säljas också. Börjar bli dags att rensa ordentligt nu. Lika bra att passa på innan magen blir för stor och i vägen ;) 

Ja just det, var ju på vc igår och det togs blodprov och halsprov men de visade rätt bra. Sänkan var lite förhöjd men inget som var nåt att lägga nån större vikt på. Och så hade han ju väldigt hög puls. 
Och det har han fortfarande, men det skulle vi inte bry oss om tyckte läkaren... 
Så ett väldigt snabbpåkommande virus antagligen.
Men han är andfådd när han är helt stilla, känns ju lite knasigt. 
Medicinerar ju mot förkylningsastman, men det gör inte så stor nytta. 
Igår kväll smög sig febern på igen med 40 grader.. 
Men enligt doktors ordination så är det inget dagis på två veckor. 

Planen för idag var att åka på babyöppet med Elsa men som vanligt kommer det saker emellan. Har inte varit där sen i början av januari. Sen har sjuka barn och sen att jag var sängliggandes och dålig kommit ivägen. Idag blir jag ju hemma med Lucas, hade inte Jens haft stallet hade vi kunnat lösa det ändå så vi hade kommit iväg. Men jag får hoppas att Elsa och Liam och ja vi vuxna också håller oss friska så att vi kan gå nästa vecka istället. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0