Glukosbelastning..

Barnmorskan ringde igår och tyckte att jag skulle testa att ta testet nu om jag kunde, vi har ju väntat lite med tanke på hur dåligt jag har mått. Men så undrade hon om jag kunde komma redan idag och för att få det avklarat så svarade jag ju ja såklart.. 

Så imorse efter att Liam var lämnad i skolan, han ville hellre ha 30 min längre sömn än att åka med taxin när  jag ändå skulle in, så styrde jag mot Kvinnohälsan.

Väl där var det bara att knalla in till sköterskan och börja ta sockervärdet. Vilket var väldigt bra. 
Sen kom vi ju till det där vidriga... De har gjort om det så det är 0,5 dl mindre att dricka och det skulle vara lite smaksatt men det finns verkligen inget som kan göra så att det smakar bra... Fy sjutton så sött det är! 

Sen kom vi ju till den där långa väntan efteråt, två timmar som man inte får göra nånting på mer än att sitta och läsa i tidningar eller så. 
Tiden sniglar sig verkligen fram då. 
Men till slut var det ju äntligen min tur igen. 

Och provet visade jättebra nu med, så det var skönt det. Nu är det bara att "se fram emot" nästa gång, som blir nånstans runt v.29. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0