Helgen som gått

Blivit lite dåligt med bloggande men det har varit fullt upp och så har det ju varit så härligt väder så det har inte blivit mycket tid inne alls. Lyckats bättre på brännan lite ;)

I lördags så var det dags för lite egentid för mig och Jens ialla fall. Så vi lämnade grabbarna nere hos mamma och pappa, fick lite fika i magen innan vi begav oss iväg. Sen blev det en tripp ut till Tornby för att uträtta lite ärenden och sen begav vi oss in till Filmstaden.
Filmen vi hade tänkt att se kändes lite för lång att sitta på så vi valde en lite kortare och den var jättebra den med :) Kollade på "Älska mig igen".
Nästan så att den också var för lång att sitta på, var skönt att resa sig och gå ut därifrån sen.
Så nu får vi väl se om det dröjer 9 år igen innan vi kommer iväg på bio ;)
Efter bion blev det lite mat och sen styrde vi hemåt för att kolla till ällingarna och hämta några grejer som vi skulle ha med oss.
Sen åkte vi ut till Bisse och Ulle eftersom mamma och pappa var där med grabbarna. Det var fullt ös när vi kom dit :) Grabbarna hade jätteskoj! Var ju ett bra tag sen de träffades nu.
Fick oss lite smarrig rabarberpaj också, mumsigt värre.
Var två trötta killar i bilen på väg hem kan jag säga :) Till och med Liam var sliten :)
Men de lyckades hålla sig vakna ialla fall men stupade snabbt i sina sängar.
Vi också måste jag nog säga efter att vi hade gjort kvällsbestyren.

Söndagen ägnade vi åt att fixa i trädgården, skura poolen och så hade grabbarna vattenballongskrig.
Själv kunde jag inte göra så jättemycket eftersom kroppen strejkade mer än vanligt efter lördagen.
Vi hjälptes åt med att slänga ihop en potatissallad, eller ja, Lucas hade mest göra med att "provsmaka" allt ;)
Men en god potatissallad blev det :)
Medans jag grillade så hade grabbarna lite mer vattenkrig, var två väldigt blöta barn mot slutet :)
Blev en rätt lugn kväll sen, skönt det också.

Helgerna rullar på lika fort som veckorna tycker jag. Inget av det hinner börja innan det är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0