Härliga sol

Vilket underbart väder vi har haft de senaste dagarna, underbart att vara ute och njuta av det.
Lite färg har jag lyckats få också :) Solen tar snabbt nu.
Spenderat i stort sett hela dagarna utomhus, bäst att passa på för det blir säkert sämre väder igen snart.
Finns ju att göra ute också så vi har passat på.
Känns som att det inte är nån ände på det varken inne eller ute. Men sakta, väldigt sakta går det framåt. 
Jag bara hoppas att det ska hinna bli klart i tid. 

Var och besiktade bussen igår ja, och nej den gick inte igenom denna gång heller fast med andra fel denna gång. Så det är bara att åtgärda dem innan vi kan sälja den. 
Passade på att kika på skor till Lucas också, behövdes lite nya. Och lyckades hitta två par, eller ja, jag hittade ett par och Lucas hittade det andra ;) Han skulle prompt ha de andra också. Och eftersom vi var på skopunkten så fick vi ju halva priset på de skorna han ville ha. 
Det blev dessa:



 

 
Och så dessa som han valde själv, det var de första han fick syn på i affären och han skulle absolut ha dem :)
Snygga blåa rutiga som han sa :)
 

Lucas var helnöjd med skoköpet och gissa vilka skor som skulle på lika fort som vi kom ut till bilen, precis, de rutiga ;)

Hade en dålig dag för övrigt igår, mådde skräp rent ut sagt.
Många blodtrycksfall, foglossningen bråkade ordentligt så jag knappt kunde gå och värmen gjorde sitt till också.
Lite bättre idag dock men tänker ta det lugnt idag så får vi se om det gör nån nytta.
Har nog gjort lite för mycket sen helgen och till igår, så kroppens sätt att säga ifrån förmodar jag.

Just nu har jag huset för mig själv. Jens var iväg till läkaren tidigare och det blev fortsatt sjukskrivning för ryggen. Han har ingen känsel eller reaktion i vänsterbenet och det såg inte så lovande ut. Och nu kan han ju inte gå på sjukgymnastiken förrän högerfoten är bättre heller.
Och som det verkar nu så kommer det nog att bli ett stift där sprickan är, har ju inte blivit bättre där heller direkt. Han ska ju visserligen inte ens kunna gå på foten men han har så hög smärttröskel.
Men men, det återstår att se vad de säger när han ska på återbesök på ortopeden den 15:e.

Huset för mig själv var det ja, Jens och Lucas är iväg till Erikstad för att hämta foder till hästarna. Så just nu passar jag på att bara slappa. Ska väl visserligen ta och mata tvättmaskinen strax, tvättberget har börjat växa rätt bra.

Liam är iväg till Folkets park idag med klassen. De är och träffar sina brevvänner, en annan 2:a på Central.
Härligt att de fick sånt fint väder med tanke på att de skulle spela minigolf, fika osv. De har ju träffats flera ggr tidigare och Liam tycker det är jätteskoj.

Blev visst långt, tar och avslutar här :)
Njut av det härliga vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0