Bm-besök

Ja igår fick vi ju bege oss iväg till stan för att gå på bm-besök eftersom våran bm var sjuk och de absolut ville att jag skulle gå den här veckan så att det inte blev för mycket knas med besöken osv.
Bättre bm har jag definitivt haft!
Som tur var så vägde det upp lite med en studerande som gjorde en del undersökningar som inte var lika stel och torr.

Det mesta såg väl bra ut, de hängde upp sig lite på blodtrycket dock..
Låg på 140/90 sittandes och jag brukar ju ligga lite högre så jag får lägga mig ned nån minut och då ligger det normalt sen. Men här fick jag ligga i nästan 10 min sen och då var det normalt men ändå tog de om blodtrycket flera ggr sen. Fick ta prov också men det visade inget det heller. Men ändå var de lite oroliga för havandeskapsförgiftning, trots att jag inte har några symtomer på det annars.
Så de ville att jag skulle ringa till min bm på måndag så de tar en ny sticka och blodtryck i veckan igen.

Har nu ialla fall gått upp totalt 4 kg sen inskrivningen, nöjd med det lilla jag gått upp.
Hur mycket magen växt är ju lite att svårt att säga eftersom det blir lite olika när det inte är samma som mäter men de fick det till 36 ialla fall så det skulle i så fall ha vuxit 4 cm på ca två veckor.
Får väl se vad den rätta bm får det till nästa gång.
Hjärtljuden låg på 140 även denna gång och bebisen ligger precis så som jag trott att h*n gör. Den där rumpan kan då trycka uppåt :)
Inte fixerad utan ligger lite ruckbar, men Lucas fixerade sig ju inte förrän det var dags så jag räknar inte med att denna ska göra det heller.

De retade visst bebisen riktigt rejält för jädrar vad h*n tryckte på nedåt sen, knappt så jag kunde stå upp vissa stunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0