Grått

Ja det var visst grått ute idag också. Jag hoppas verkligen de har rätt om resten av veckans väder, har ju bara varit stor sol på kartan. Skulle vara underbart! Allt går så mycket enklare när solen är framme.

Snart dags för Lucas att åka iväg till dagis, idag åker han med morfar och pappa för de ska ju in till stan och hämta dörren och så lastaren till traktorn. Så här hemma blir det lugna gatan, helt själv!
Eller ja, snickarna dyker väl upp men de håller ju på ute tror jag. Såvida de inte ska in och förbereda för dörren.
Men jag hoppas nästan att de håller sig ute ett tag ialla fall ;) De behöver fixa lite efter blåsten igår om inte annat för det har flugit bort lite från taket.

Så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på under tiden. Småplocka lite och vila kanske, dvs ungefär som alla mina andra dagar ;)
Ska väl ta och fota lite saker som ska säljas också. Hade behövt åka och handla men det får jag ta senare för Jens har plockat bort fläkten i bilen så den går inte att köra med förräns den andra är på plats och det skulle han fixa när de kom tillbaka. Så sen får man det lite lugnare på bilturerna, ingen fläkt som slår emot och dunkar. Kommer ju bli riktigt tyst :)

Lite frukost kanske man skulle ta och försöka få i sig också. Skulle inte göra nåt om den där aptiten hittade tillbaka faktiskt, ialla fall lite, så man slapp att trycka i sig även om det tar emot innan man ens har börjat äta.
Morronillamåendet har ju hittat tillbaka också så morrnarna är lite extra känsliga såklart.

Trevligt nyheter igår för den delen, kollade deklarationen och jag får tillbaka en trevligt summa, alltid trevligt :)
Jens däremot blev bara några hundralappar då FK dragit för lite skatt. Men bättre det än att betala tillbaka ialla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0