Bvc och stan...

Idag var det ju dags för Elsas första bvc-besök. De gör ju inte hembesök längre så det fick bli en tripp dit istället.
Lucas satte igång att leka direkt och vi fick komma in till K i stort sett direkt.
Pratade igenom förlossning osv och sen var det dags att väga och mäta.
Dock så hade hon inte gått upp så mycket, eller ja nästan inget alls. Men dels kan det ju bero på att hon inte gick ned så mycket i början eftersom hon fick ersättning på sjukhuset och så rann ju inte mjölken till ordentligt förrän några dagar efter vi kom hem.
Så vågen stannade på 2500g så bara 20g upp på en vecka och hon mätte 47,5 så 1,5 cm hade hon växt. Huvudomfånget var ju 34 när hon föddes och det mättes idag till 34,5 cm.
Så det är bara att fortsätta att amma för fullt. Hon sover ju hela nätterna oftast och knasungen vill ju inte äta om nätterna om man väcker henne heller. Så jag skulle inte hålla på och väcka henne heller. Har ju försökt de senaste nätterna att ialla fall korta ned sömntiden lite grann och har man tur som får man i henne lite runt 5-tiden.
Men men, vi får se vad vågen stannar på nästa vecka när vi ska dit.
 
Efter att vi hade bvc avklarat och gett lillskruttan mat så styrde vi mot stan.
Första stoppet fick bli Ikano där det inhandlades lite nya kläder till barnen till morrondagen, återstår att se om Elsa kommer att drunkna i sina kläder eller inte trots att det är strl 50. Och så lyckades jag hitta en ny amningsbh, ett helsicke att hitta för det finns ju bara i mindre modeller. Var inne på Triumph och det var supertrevlig personal därinne och jag hade sån tur att de hade några amningsbhar som det var 50% på så jag kom undan med en ny för 250:-.
Fixade present till kalaset som Lucas ska på om söndag också, så det är avklarat. Man kommer ju inte undan så billigt om man ska köpa nåt här i Åtvid.
Blev lite annat smått inhandlat också.
 
Lucas ville äta på McDonalds så det fick det bli. Och sen var det bara att styra mot Åtvid där det blev några ärenden uträttade också innan vi kunde styra hemåt.

Sen har vi mest tagit det lugnt, Elsa har velat äta väldigt mycket nu ikväll så soffan har varit min vän.
Kvällsmaten fick bli jordgubbar med mjölk, ingen som klagade på det ;)
Ska snart ta och styra mot sängen tror jag, trötter då det inte blivit nån vila idag.
Och imorron väntar ju midsommarfirande. Se om inte Elsa kan göra så att barnens kusin tänkt att titta ut nu :) dags för det nu tycker jag :) Det har ju funkat tidigare med andra bebisar :)

 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, ingen skulle bli gladare än jag om Elsa hjälpte till att få fart på sin kusin :)
Kramar

2012-06-22 @ 07:49:41
URL: http://elinochjanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0