Sommarvärme

Ja idag har det verkligen varit sommarväder.
Nackdelen - bastu i tv-rummet.
Tyvärr är det ju det enda stället som man kan sitta skönt på för att ge lillfia mat så det blir ju att man sitter där ändå. Men man smälter ju mest bort.
Gillar verkligen det nya tv-rummet förutom just på denna punkt, det blir så in i norden varmt. Får hoppas att det håller kvar värmen bra i vinter.

Snickarna är klara inne nu, blev riktigt bra :)
Nu ska man bara få ordning på allt i huset också. Har så mycket jag vill fixa men det får vänta tills Elsa har lite längre sovstunder.
Känner bara att jag vill få ordning nu.

Idag var det ju bvc också, och inte hade det hänt så mycket på vågen. 40g upp bara så den stannade på 2590g och hon mätte 49cm, så 0,5cm hade hon växt.
Så nu blir det att ge lite tillägg ett tag för att se om hon kommer att orka mera. Så hon ska ha lite efter varje amning, har gett henne nu ikväll och hon gillar det lika lite nu som hon gjorde på specialbb.
Tillbaka på måndag igen för att se om det har hänt lite mer på vågen och det hoppas jag!
Som H på bvc sa så kan hon ju behöva lite extra för att komma igång med viktökningen så det är ju inte säkert att vi behöver ge henne så länge. Och hon får ju i kopp för att vi inte ska störa amningen.

Annars så har dagen rullat på. Skrotbilen har besiktats, det har handlats lite osv.
Imorron kommer inga snickare så då kan jag ta det lite lugnare på morronen ialla fall.

Nu ska jag ta och fortsätta att kolla på Nobels testamente. Har ju läst boken så man vet ju redan vad som händer och böckerna är ju alltid bättre än filmerna men vi får väl se hur den är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0