Saknad


                    Nelly  820531-120109

Otroligt saknad denna underbara madam.
Inte den barnvänligaste förvuxna shettisen men det var på henne jag lärde mig rida, även om hon gav mig ett antal utmaningar och inte alltid tänkte på att hon hade en ryttare på ryggen.
Hon gick in i träd med mig, jag har kanat över nacken på henne då hon tvärstannat i backar och hur många gånger har man inte blivit trampad på fötterna av madamen som struntade i var hon satte sina fötter. Innan hon kom till våran familj så hade hon inte befunnit sig så mycket i närheten av barn och det märktes.

Varje gång vi skulle rida iväg så började hon flåsa som om hon hade sprungit flera mil, allt för att försöka komma undan ridturen. Efter ett tag fick hon dock ge upp ändå och knalla på Enda gången som hon dock sprang hur glatt som helst var när hon rymde ur hagen en gång, inget flåsande då inte.

Hon har funnits i familjen sen jag var runt 7 så hon har ju alltid funnits där. Hon har lämnat ett stort tomrum efter sig <3

Men nu kan hon springa fritt på de evigt gröna ängarna <3

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, inte tyckte hon att det var härligt att komma iväg på en ridtur inte, stollan! Kommer ihåg ett till knep, när hon gick in på vägar som man inte skulle in på, kvittade hur mycket man drog i tyglarna så skulle hon bara in där! Så man fick gå av, men då blev hon ju av med en ;)

Hon har det nog bra nu, där hon kan äta massa gräs och säkert massa äpplen och annat gott. Kommer alltid vara saknad!

2012-01-15 @ 08:54:54
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0