Mer snö

Upp imorse för att göra varm choklad och packa Liams väska innan Jens körde honom till skolan imorse.
Känt mig som en dö sill hela dagen. Förkylningarna slår verkligen ut mig just nu.
Så en slö förmiddag och början på em.. När Liam kom hem så gick grabbarna ut och lekte i snön och efter en stund gjorde jag och Jens dem sällskap också. Blev två timmar ute med lek och så passade vi på att köra in lite ved, vilket känns i fogarna vill jag lova. Men ska försöka köra in en omgång imorron också för det behöver fyllas på. Grabbarna var ute i tre timmar så de var väldigt rödblommiga när de kom in. Och Liam var en aningen hängig. Tror det berodde på att han varit ute i stort sett hela dagen, eftersom de hade utedag och sen var han ju ute på fritids också och sen hållt igång hela tiden. Så det var nog en kombo av trötthet och frusenhet, för han var väldigt frusen när han kom in även om han inte hade känt nåt ute sa han.
Men nu innan han gick och la sig var han mycket piggare och hade fått upp värmen igen, hade suttit med värmefilten och myst.

Jens tur med feber idag, så jag bara väntar på att jag ska få den också. Kanske vore bra att få den visserligen så kanske det kan skynda på en bättring lite.

Snickarna har jobbat på, och nu är det inte mycket panel kvar som ska upp. De beräknade att vara klara i början av nästa vecka och sen ska de ju in och göra korset i taket uppe i det blivande tv-rummet så vi kan sätta igång däruppe. Känner mig väldigt stressad ang det just nu. Och det blir ju inte bättre för varje dag som går direkt.
Får väl hoppas att vi får lite hjälp med att hinna klart med det och grabbarnas rum.

Ska ta och göra klart det sista för kvällen nu, Jens är ute och plogar snö för det har ju kommit mer av det idag. Räcker med det som finns nu tycker jag.
Ska bli skönt att krypa ned i sängen med den onda kroppen, har som febervärk plus fogarna som inte alls är glada just nu. Återstår att se hur "lätt" det blir att ta sig upp ur sängen imorron bitti.
Har en känsla av att det är en liten herre som kommer vakna tidigt imorron ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0