Trött på bilar..

Dagen blev inte alls som jag hade tänkt..

Upp imorse, självklart så sov Lucas gott när klockan ringde och sov vidare. Efter lite fix och frukost så hoppade vi in i bilen för att släppa ut hästarna och sen åka mot Erikstad. När vi kommer nästan till Shell så börjar bilen att låta konstigt... Vi stannar och Jens går ut och kollar.. Får kolla i motorn och det var multiremen som driver servo, generator och ac. Bort till Uffe i hopp om att han skulle ha en rem hemma men icke. Han beställde hem en ny och den skulle komma hem imorron så då skulle de fixa den.
Tog oss till Erikstad ialla fall och fick sätta på laddaren där så vi skulle ha fullt batteri hem.
Så vi hade tur på väg hem också att batteriet höll hela vägen så vi inte blev ståendes utmed vägen.
Skitbil! Å andra sidan skulle de ha bytt remmen när den var inne på service senast men men..

Fixade lite här hemma och Jens städade ur bilen, välbehövligt.
Lucas skulle bestämma mat idag och jag frågade om han ville att vi skulle laga nåt eller köpa nåt. Och han ville beställa pizza. Efter lite funderande så kom vi fram till att batteriet borde hålla för att åka fram och tillbaka till pizzerian eftersom det höll från Erikstad och hem och vi hade ju laddaren på sen vi kom hem också.
Men det var nätt och jämt. När Jens kom hem här så dog bilen, lägligt måste jag säga.

Får hoppas att den vill fungera imorron bitti ialla fall så den kommer bort till verkstan.

Dagens planer var annars att åka till stan efter att vi var klara på Erikstad. Hämta bokreakatalogen på Ikano, lämna tillbaka lite lampor och kolla på tapeter.. Så vi inte behövde göra allt på onsdag när vi ska hinna med lite annat också och förmodligen inte kan åka förrän eftermiddan när snickarna har åkt hem.
Men det gick ju åt skogen med det. Så vi får väl stressa på om onsdag istället för att hinna allt.

Saknar Liam massor! Det är väldigt tomt med bara ett barn hemma, är ju inte van att vara utan dem ju!
Men imorron kväll kommer han hem ialla fall! Men innan han gör det så ska de till riksdagen och hälsa på farfar och så ska de till Tom Tits. Han har ju judoträning imorron och de skulle ta sitt gula märke men han får göra det nästa gång istället eftersom han inte hinner hem tills dess. Redan pratat med tränaren om det så det var inga problem.

Nu ska jag försöka ta mig upp för trappen och komma i säng. Soffan känns rätt lockande just nu med tanke på hur ont det gör att röra sig men jag lär nog inte ha mindre ont imorron då ;)
Tack och lov så har "svimningskänslan" hållt sig borta idag. Annars har det varit rätt nära både igår och i lördags, tur att jag har haft nära till stol de gångerna! 
Har dock inte kommit mig för att ringa bm om det och försöka komma dit tidigare. Så jag väntar nog tills nästa tisdag ändå, såvida det inte blir ännu värre.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0