Bm-besök

Ja idag var det ju äntligen dags för bm-besöket!
Lucas fick ju följa med eftersom han är hemma från dagis och han tyckte allt var jätteintressant!
Han ville följa med in när jag skulle ta prover osv och han kunde nog inte stå nära nog när hon satte nålen i armen på mig för att ta blodgruppprovet ;) och han frågade henne om varför man gör si och så :)
Så han är ju inte nålrädd ialla fall ;) å andra sidan visste vi ju det redan att han inte är det.

Järnvärdet och sockret såg bra ut, dock är järndepåerna väääldigt låga så risken att järnvärdet kommer dala ordentligt är väldigt stor.. Fortsätter med mina järntabletter i den mån det går och så får vi se var vi hamnar. I värsta fall så får det bli injektionern med järn om det inte vill hålla sig.
Vikten är jag nöjd med också, 0,5 kg upp bara sen inskrivningen som var i v. 12+1 och jag är på 25+0 idag.
Så ja, kanske går det att hålla samma viktuppgång som med Lucas.

Magmåttet var nog lite mindre än med de andra två om jag minns rätt, måste nog ta och kolla journalerna sen och jämföra :) Hjärtljuden var nog snabbare också.
Lucas tyckte det var väldigt spännande att lyssna på hjärtljuden, Jens spelade in dem också så att Liam skulle få höra eftersom han inte kunde följa med idag när jag hade en morrontid.

Så nu är det en heeeel månad tills nästa besök och då blir det även den andra glukosbelastningen, urk!
Men som tur är den sista också ;)




Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, så mysigt att höra lilla hjärtat ticka <3

Ser fram emot nästa vecka då det är dags för oss att åka dit :)

Grattis på namnsdagen förresten!

Kramar

2012-02-28 @ 21:54:16
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0