Näst sista..

Ja näst sista dagen på det här året, det närmar sig med andra ord för ett nytt år att börja och jag hoppas att det bjuder på en massa bra saker. Att det ska bli ett toppenår på alla sätt och vis med andra ord. Jag hoppas men har ändå en känsla av att vi kommer att mötas av hinder på vägen.
Det vore liksom lite för enkelt annars.

Idag har det fixats här hemma, varit iväg och fixat lite också.
Var ju rena isgatan överallt på grusvägen. Skridskor hade ju varit att föredrar tror jag. Fast å andra sidan vette sjutton om jag hade velat åka skridskor ner för backen här :D
Jens fick ringa till ordföranden på Dunketorpssamfälligheten och säga till att det behövde grusas. Där händer ju ingenting om man inte säger till. Och den som ordföranden har sagt att han har kontakt med för att veta om det behöver grusas osv bor ju inte ens här utan har enbart sommarstuga och har knappt varit ute nåt alls i vinter.
Men den här gången gick det undan. K ringde direkt och kollade om någon kunde grusa vägen och han som plogar snön kunde som tur var köra. Så nu ikväll kom han och grusade upp, kom upp även hit.

Grabbarna har haft kul ute i trädgården ialla fall, de har åkt snow kick bike och snowracer och det går ju så in i norden! Tur det finns bromsar!
Fast Liam kom och frågade efter skridskorna ett par gånger :D Och hade det inte varit så ojämnt så hade nog sjutton gått att åka.
På tal om hans skridskor så måste jag nog leta reda på dem och se om han kan ha dem fortfarande. Planen vid skolan är ju spolad så jag skulle tro att de ska åka sen när skolan börjar igen. Vore skönt att veta att han har ett par hemma när det är dags så det inte blir nån panik då.
Skolan som egentligen inte ska kosta nånting... Eller hur...

Nu väntar sängen, så man hinner med lite imorron innan det är dags att åka och fira in det nya året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0