Förkylning, bak och skitpanna!

Vaknade under natten och var dunderförkyld! Det var ju liksom inte riktigt vad jag hade väntat mig. 
Blev inte mycket sömn alls sen, fick höja upp sängen för att kunna slumra lite. 
Dundertrött nu så jag hoppas att jag ska få mig lite sömn inatt ialla fall, nässprayen får nog bli min väg ett tag. 
Hoppas på att förkylningen drar sin kos illa kvickt! 

Annars idag så har det rullat på. Jens och pappa har hållt på med dörren och mattläggaren har varit här och fixat till matten vid tröskeln.. Måste ju värmas och grejas för att få den att fästa. 
Så imorron ska det sättas lister. 
Fixat med tvätt osv under dagen och under em blev det lussekattsbak, igen, och så blev det en massa köttbullar gjorda, både till middan och att slänga ned i frysen. 
Elsa vaknade såklart precis när jag hade börjat men hon fick sitta och titta på och det var jätteskoj tyckte hon :) 

Bänkade oss sen framför julkalendern och sen har vi mest tagit det lugnt. Till och med lyckats slumra i soffan med Elsa sovandes på magen. 

Riktigt kallt ute nu, varit kallt hela dagen visserligen men nu visade termometern -21. 
Självklart började våran panna att krångla igår, slår ju inte fel när det är som kallast. 
Fått nya delar till den idag men inte blev det bättre.. 
Pannan i sig funkar ju så sätt så den blir varm osv men den släpper inte igenom något varmvatten alls så den kokar ju istället. 
Hoppas på att få ordning på det under morrondagen. 

Nu tänker jag krypa ned i sängen. Hoppas på att förkylningen är liite lättare redan imorron ialla fall. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0