Tandläkare, marknad mm

Ja dagen började mindre roligt med tandvärk. Hade ju hoppats att jag skulle klara mig tills nästa vecka då vår tandläkare är tillbaka från semestern men icke. Ringde dock folktandvården imorse men då var det helt stängt istället!
Så vi jagade tandläkare åt alla håll och kanter men semesterstängt på alla ställen.
Fick tipset om Tandläkarteamet Collegium och ringde dit och fick en tid på förmiddan. Skönt!

Så det var bara att göra klart allt och sen packa in oss i bilen. 10.50 skulle jag befinna mig på plats och efter lite cirklande för att hitta dit så klev jag in genom dörren exakt den tiden ;)
En röntgenbild och sen kom vi överens om att dra ut tanden istället för att göra nåt åt den med tanke på hur skadad den blivit plus en infektion. Och jag har ju sagt det tidigare på folktandvården men det ska ju bara göras provisoriska lagningar hela tiden, klart de vill tjäna pengar.
Och det fick bli att dra ut två tänder istället för en. Infektionen hade gjort att tanden bakom denna satt helt lös.
Den trasiga tanden kändes när han drog ut, trots fyra sprutor bedövning då det inte ville ta helt, men den andra plockade han mest bara bort.
Han frågade om jag ville behålla den lösa tanden så länge men det kunde ju bli ont av den också och jag kände att det var lika bra att ta den med nu istället för att kanske få åka om några veckor eller nån månad och när man ändå var bedövad och allt.
Så två tänder och 1005:- fattigare, som tur var så fick jag 600:- i rabatt. annars hade det ju blivit en aningen dyrare :S

Efter att jag var klar där så styrde vi mot Skänningemarken. Kanonväder för att gå runt på marknaden, förra året höll man ju på att flyta bort för att det var så varmt. Idag var det riktigt skönt att knalla runt där.
Blev dock inte så mycket inhandlat. Grabbarna köpte munkar och lite godis och Elsa fick sig lite kläder.

Blev lite strumpor till madam också :)

Efter att vi var klara på marknaden så styrde vi tillbaka mot Linköping. Blev ett stopp i Mantorp för att se om Karlssons hade nåt skojigt, var ju ett tag sen vi var där. Hittade lite småsaker och sen var det bara att hoppa in i bilen igen och styra mot Cupolen för att gå på bakluckeloppis.
Måånga som stod och sålde idag så det tog sin lilla tid att gå igenom allt. Gjorde inga större fynd, grabbarna köpte lite bilar och ja så det var det ju det där köpet som inte riktigt var tänkt från början ;) Kommer ett eget inlägg om det.

Nu hade äntligen bedövningen släppt, bara 6 timmar efter att jag hade fått den ;) Och nu var jag dunderhungrig, ja resten av familjen började bli hungriga också så McDonalds fick sig ett besök efter att vi hade gjort ett stopp på Arken Zoo för att köpa en ny kompis till Turbo.

Lucas har döpt honom till Blixten McQueen.

Väl hemma så var det bara att göra ordning för de nya familjemedlemmarna och fixa lite innan vi tog det lugnt.
Nu kollas det på Morden i Midsomer och sen får det faktiskt bli sängen. Hoppas på att vakna utan värk i käken imorron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0