Första förkylningen

Ja nu har Elsa blivit förkyld också. Som tur är ingen dunderförkylning ännu och jag hoppas att det inte blir det och att det går över snabbt. Så nu är alla barnen förkylda. 
Får hoppas att det går över snart på dem. 
Magen fortsätter att bråka på lillskruttan. Hon får ju sina semperdroppar men det får nog bli att testa med minifom en gång till och se om det gör nån nytta denna gång. Så det får nog bli en tripp till apoteket imorron. 

Fått lite gjort här hemma idag då hon har tagit sina tupplurar i vagnen. Passade på att slänga ihop en ny omgång med risifrutti så Liam kan ha med det imorron till skolan, nyttigare än den man köper. De ska nämligen ha skolhajk så de ska ha med sig nån liten fika och då har han valt risifrutti och lite annat :) 

Det blev bakluckeloppis igår ialla fall, men det var nog barnen som handlade mest :) Jag hittade lite kläder till Elsa men det var väl det enda. 
Klockan hann att bli mycket innan vi kom hem så det var tur att jag hade slängt ihop middan innan vi åkte så vi bara hade att värma på den när vi kom hem. 
Passade på att laga ett stort lass med pannkakor när Elsa sov på dan, slängde även ihop en omgång vaniljmuffins och en omgång med äpplemuffins. 
Man får ju passa på att göra så mycket som möjligt åt gången. Tur jag hällde rätt smet på rätt ställe :D 

Nu ska jag ta och packa klart Liams väska inför imorron, har inte hunnit med att kolla nån väderrapport inför imorron så det är väl bäst att packa ned regnkläder osv också eftersom de ska vara ute hela dagen. 
Sen tar vi och kryper ned i sängen. 


Kommentarer
Postat av: Anna

Här är barnen oxå förkylda.Som vanligt efter skolstart.Krya på er!<3

Svar: Det blir ju tyvärr så när alla barnen träffas igen. Krya på er ni också! <3
Maria

2012-08-31 @ 07:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0