Hmm...

Hundkursen igår kändes nästan som att man lika gärna kunde ha varit hemma ifrån. Gick inget vidare med andra ord ;) mot vad det brukar att göra. Helt ofokuserad redan när vi kom dit, bara som ett stort yrväder och började skälla på andra hundar, kartade upp sig osv. Hörseln lämnade han kvar i bilen också tror jag.
Skötte sig inte speciellt bra på apellplanen. Vi hade möte med hund, stanna kvar-övningar, slalom med lös hund, nej-övningar med "giftig" korv osv...
Och nej det gick inte alls så bra som det brukar. Och han började med en massa dumheter som att nafsa, hoppa upp mot mig, kändes rastlös osv. Han nöp mig riktigt ordentligt i handflatan så det är ett snyggt blåmärke där idag. Och han var mer sugen på att vara inne på agilityplanen och den där jädra nosen befann sig nog i backen mestadels av tiden. Gissa vad jag tyckte om det ;)
Nej-övningen var väl det som gick bäst, han testade bara nån gång att ta.

Tycker slyngelåldern kommer tidigt på honom om det skulle vara den, så jag hoppas att han bara hade en dålig dag. Visst jag var inte i toppform heller. Återstår att se hur det går nästa tisdag med andra ord ;)
Men nu jädrar blir det ordentlig hårdträning för honom kan jag lova!



Kommentarer
Postat av: Elin

Så söt han är!!

2011-09-29 @ 08:54:46
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0