Bägaren är full....

Det finns en fröken på Lucas dagis som jag inte kan med och det som var igår och idag har fått bägaren att rinna över!

- Hon är inte trevlig för fem öre.

- Lämnar jag mitt barn på dagis så är det ju knappast för att en fröken ska kunna skrika på barnen.
  En incident igår, Lucas körde upp en av cyklarna lite grann på rampen upp till ingången och hon börjar gasta åt honom att den skulle absolut inte stå där. Han blev till och med ledsen!
Och två andra grabbar körde så att cykeln stannade precis vid gräset och medans de försöker vända så gastar hon åt dem att de inte ska köra ned för gräsmattan osv osv. Det syntes på dem också att de blev ledsna.
Ska en fröken behöva skrika åt barnen och skrämma dem för att de ska lyssna?!
Inte första gången vi hört henne gasta heller för den delen...

- Idag när Lucas kom så satt de och åt frukt, så han ville in och sätta sig och äta sitt päron. Och då säger denna fröken att det får han absolut inte utan att han ska vara ute. Jens blev arg och sa till att han visst skulle sitta och äta sitt päron. Så hon menade alltså att vi skulle lämna vårat barn ute, utan någon annan ute överhuvudtaget. Eftersom alla andra satt och åt sin frukt och då även fröknarna.

Detta är bara två saker som har hänt sen igår. Lucas vägrar att gå in genom dörren om han ser henne när man öppnar dörren in. Det säger en hel del. Visst han är lite blyg när han kommer till dagiset på morronen men han går ialla fall in. Ser han henne så får man lyfta in honom och han håller krampaktigt tag i en och blir ledsen.
Hur normalt är det?!

Sista dagen för den här veckan nu och förhoppningsvis är den fröken som är våran "kontakt" så att säga på dagis tillbaka nästa vecka. För det får bli ett snack om det här nu.

Trodde att det skulle bli jättebra även om det var en ny avdelning osv och han trivs jättebra med kompisarna och resten av fröknarna. Och då ska en fröken göra så att han blir ledsen och en annan mår dåligt för att lämna honom där.


Och nu när Jens var och hämtade honom så hade han frukten kvar ändå.....

Kommentarer
Postat av: maria

förstår att bägaren rinner över. vilken häxa

2011-09-07 @ 14:35:38
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Anna

Inte okej!Ta det där så fort er kontakt kommer tillbaka.Samtidigt så måste ni väl prata med människan det gäller oxå.Kamske är fler föräldrar som upplevt samma sak med sina barn.



Lilla gubben...



Kram!

2011-09-07 @ 15:03:32
Postat av: Maggan Karlsson

Dålig stil. Hon får väl gå ut i skogen och skrika av sig om hon inte mår bra. Men hon får absolut inte låta detta gå ut över barnen. Jag blir upprörd när jag hör sånt. Hoppas det går att få till någon ändring för er.Kram.

2011-09-07 @ 16:56:52
URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Postat av: Elin

Nä, fy vilken människa! Om hon inte kan hantera sitt humör rätt eller vad det nu är för fel på människan så ska hon inte jobba med barn! Hemskt att hon ska förstöra. Grrr! Hoppas det blir ändring på det.

Kramar!

2011-09-07 @ 17:10:14
URL: http://elinochjanne.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag tycker absolut inte att ni ska prata med eran kontakt på förskolan, för jag antar att du menar en annan personal då? Ni ska ringa direkt till rektorn. Jag skulle inte vilja att en förälder pratade med min kollega, om jag ser till mig själv när jag jobbat, om hur jag beter mig. Bättre att prata med rektorn och få till ett möte med rektor och den personal som det gäller. Om ni inte känner att ni kan prata direkt med den personal det gäller. Låter riktigt jobbigt, så ska varken ni vuxna eller Lucas behöva känna!

2011-09-07 @ 17:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0