Väntan

Imorse blev det att stiga upp tidigt, var en aningen segt att ta sig upp kan jag säga. Blev inte så mycket sömn, somnade sent och vaknade ett antal ggr under natten. Avskyr att vara så "känslig" och inte kunna stänga av utan att tankarna ska snurra på.

Var en aningen segt att hjälpa Jens att tvätta av sig också med svamparna med bakteriedödande medel (Descutan). Men sen var det bara att hoppa in i bilen och styra mot sjukhuset.
Jens fick sin säng och byta om såklart, urtjusiga kläder som vanligt ;)


Lite prover och sen var det bara att vänta på att de skulle hämta honom.
Och vid 7.30 så kom de och körde ner honom till preop och där kunde han ju få ligga en timme, lite beroende på hur det lugnande tog osv och hur operationen före gick.
Men i skrivandets stund så borde han vara på uppvaket eller tom uppe på rummet på avdelningen, klockan är ju snart 14 ser jag.
Så jag och Lucas väntar på att de ska ringa från sjukhuset så vi kan åka in och hämta honom, såvida han mår så pass bra att han ska hem idag. Beror ju på hur han mår efter narkosen. Men mest troligt är ju att han ska hem.

Fick ju avboka tiden hos Lola idag, inte det skojigaste. Hade behövt gå känner jag. Men när jag inte vet när de hör av sig och Lucas måste ju ta vägen nånstans under tiden så det fick bli en avbokning.

Tog en sväng förbi Blomstertorget på väg hem från sjukhuset och inhandlade lite blommor och de har jag och Lucas planterat nu. Eller ja, inte alla men de flesta :) Skulle tro att Liam vill hjälpa till också.
Efter mitt blomshoppande styrde jag mot Ljungsbo för att hämta upp Lucas som följt med morfar dit.
Så idag har han fått vara hemma från dagis men imorron är det dags igen :) Och han tyckte att morfar åkte åt fel håll imorse, för han skulle till dagis ;) Kul att han trivs där ialla fall :)

Nu ska vi ta och gå ut och flytta Lucas stol, så Jens kan ställa in sätet som han vill sen.

Förresten, om nån är sugen att agera lek"tant" på fm nästa torsdag så hojta gärna. Liam har ju sitt kalas på Busfabriken då och mina leder kommer inte palla att fara omkring med Lucas under hela den tiden. Såvida några anmäler sig såklart, några dagar kvar visserligen men än så länge har bara en anmält sig. Funkar inte riktigt att jag blir sängliggandes dan därpå. 

Kram på er!  


Kommentarer
Postat av: Maggan Karlsson

Hoppas att allt har gått bra för Jens idag då.Och att han får komma hem till er igen.Förstår att det varit jobbigt för er oavsett vad det var för operation så är det ändå oroligt att vänta.

Kram på er alla.

2011-05-26 @ 16:51:20
URL: http://margaretha.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0