Veckovill...

Undrar hur det här ska gå, bara "två" dagar in på semestern och jag har redan tappat bort vilka veckodagar det är. Jag har tänkt att det är onsdag idag, att det var tisdag idag.. Blev sen lite fundersam över varför inte sopbilen har varit som ska komma denna vecka. Och inte förrän nu föll poletten ned, det är ju inte onsdag förrän imorron :)
Kommer ju vara helt snurrig i bollen sen.

Har ägnat dagen åt att klyva ved, fixa med ditten och datten, hämtat grejer till några projekt osv.
Var en aningen varmt för att klyva ved dock, men en del fick jag gjort.
Underlättar lite sen när vi kan köra med traktorn istället. Men det ska fortsättas imorron, måste ju få upp vedförrådet innan vintern.

Jens lyckades få sitt första getingstick idag. Pappa och Jens höll på att sätta upp staketet som vi ska ha upp mot planen och när Jens flyttade på en rulle så blev det aktivitet kan man säga. Massor av getingar som dök upp, pappa klarade sig som tur var medans Jens fick ett i nacken. Får vara glad över att det bara var ett. Kände sig rätt okej till en början ändå men sen fick det allt bli att ta medicin för sen började han må dåligt.
Så nu är det sprayat där så vi förhoppningsvis kan ta bort billan och kunna fortsätta.
Dock så blir det inte riktigt som vi tänkt oss för staketet kommer inte räcka till tyvärr. Men det får väl bli nån lösning på det.

Nu är det dags att stupa i säng, är ju en dag imorron också med en massa saker som ska hinnas med.

Kommentarer
Postat av: Elin

Så trött på dem där getingarna. Själv krockade jag med en i måndags så jag fick också mitt första stick. Tycker att dem faktiskt kan kolla vart dem flyger!

2011-07-13 @ 16:11:33
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0