Måndag igen..

Känns som att det bara är måndagar och fredagar. Veckorna går fort, helgerna går fort..

Var lite segt att gå upp imorse. Fick slänga mig iväg tidigare än vanligt idag med tanke på att vägen var som en spegel. Höll på att inte ens komma ned för våran backe för jag höll på att hamna i vallarna flera ggr för bilen tyckte att den skulle gå på tvären nedför. Tog ca en halvtimme att ta mig härifrån och in till Åtvid, vilket i normala fall går på ca 10-max 15 min. Men bilen slirade ju för minsta lilla och självklart var jag tvungen att möta Liams taxi där jag allra minst ville möta den så jag fick stopp i en backe och fick snällt backa för att komma därifrån för framåt kom jag då inte. Så det var ingen höjdare att varken köra dit eller hem idag.

Kom för sent till jobbet men det löste sig ändå. Var bara att sätta igång och sätta på täcken och grimmor direkt eftersom Ewa hade hunnit med att fodra det första.
Sen var det bara att hålla igång.
Jens har fixat i ridhuset idag också, så vi har fått en hel del gjort. Imorron står grusning på schemat också även där på vissa ställen.

Liam hade inte åkt skridskor idag heller, isen var för dålig. Men de hade haft lite gympa utan idrottskläder idag eftersom det inte var nån som hade med sig det. Han som hade sett fram emot det.

Jens och jag roade oss under em med att grusa och salta här hemma i backen. Tog sin lilla tid men nu är det väl fasen om det inte ska greppa ialla fall.
Får hoppas att de har grusat Ljungsbovägen till imorron också men det är nog inte så troligt.

Har allt klart inför morrondagen och ska bara slappa nu i nån timme och sen blir det sängen. Imorron väntar en längre jobbdag, fram till halv 5-5, så imorron får jag sätta Jens på att laga middag ;) Kan bli intressant att se vad han hittar på för nåt :)

Dagens steg: 17.210 och än har jag ju inte riktigt gått klart för dagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0