Inte som planerat..

Nej den här dagen blev inte riktigt som jag hade planerat den.

Började morronen med att det läckte in i tv-rumstaket på soffa, bord osv. Sen ringde jägarn och sa att han hade skjutit en hjorttjur igår så den skulle Jens och han flå och Jens skulle sen till slakthallen på Eriktad med den.
Där försvann en jädra massa tid. Under tiden så ägnade jag mig åt att städa och tvätta och fixa.
Nu ikväll har det körts in ved osv.
Men inte hann vi klart med allt eftersom det försvann en massa tid. Och så får vi planera om helgen lite eftersom hjorten måste styckas upp då.

Grabbarnas grejer är klara inför morrondagen, förutom att jag ska trycka ned Liams skridskor i ryggsäcken. Han lär väl vara både blå och gul när han kommer hem. Gympaläraren tar ju för givet att alla kan åka skridskor redan. Det jobbigaste imorron blir nog att ta sig upp ur sängen, för oss alla.
Återstår att se vad Lucas tycker om att vi inte kommer vid 11 och hämtar honom som vanligt men vi har ju sagt att vi kommer efter att de har ätit mat osv.

Imorron väntar då första jobbdagen, efter att ha varit hemma i nästan 8 år. Blir lite annorlunda så att säga.

Nu väntar snart sängen för ikväll får det bli att lägga sig tidigare än vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0