Då var helgen slut..

Ja då var den här helgen slut då, veckorna springer iväg, helgerna springer iväg. Bra på ett sätt och vis för då kanske vi blir av med snön snart! Vill ha vår!

Städning var det ju som stod på schemat idag, fick en hel del gjort men blev inte klar. Bytte lite gardiner och så behövde fiskarna få det lite finare också. Ska försöka hinna med att åka och köpa lite nya fiskar imorron efter jobbet så det var lika bra att ha det avklarat innan dess. Så eftersom jag kom på flera saker att göra under tiden så hann jag inte klart men får fortsätta pyssla i veckan också. Måste ju baka med så jag har en känsla av att den här veckan kommer att gå lite fortare än andra veckor bara för att jag har så mycket som ska hinnas med.
Köpte nya gardiner igår på Rusta som det var rea på så de har kommit upp idag i tv-rummet, rätt nöjd måste jag säga.

Har varit och storhandlat idag också, skönt att ha det avklarat. Lite som måste inhandlas i veckan som var slut på hyllorna men det mesta kom med hem ialla fall. Så nu är det fullt överallt igen. Kom ifrån affären med enbart en frysvara och tur var väl det ;) Är så fullt som det kan bli i frysen så det var nätt och jämt att den gick in och det var en spenatpåse ;)

Traktorn funkar igen också. Skönt det, efter att den har stått stilla sen i somras. Tänk om vi hade vetat om att Calle kunde fixa det så lätt tidigare. Se om han kan fixa pappas traktor sen med, eller kan, hinner kanske man ska säga istället för jag är rätt säker på att han kommer att få ordning på den.

Dags för jobb imorron igen efter en hel vecka borta från det och nu hoppas jag att vi håller oss friska! Eller ja, Jens är ju inte riktigt frisk ännu. Förkyld osv, får väl se om det får bli ett samtal till vc kanske imorron så de får kolla på det. Om det nu är bihålerna eller nåt annat som spökar, det onda sitter precis nedanför ena ögat. Hög feber om nätterna men inget på dagarna, så det är lite konstigt.

Nä sängen väntar nu, sov så gott och dröm söta drömmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0