Skitbil

Idag ser det ut som att ni har väntat på nåt, många besökare idag :) Men som vanligt dåliga på att kommentera ;)
Så intressanta grejer har jag dock inte att berätta om idag..

Två glada grabbar imorse när de fick se att snön låg kvar. Lucas ville ut direkt :)
Och sen eftersom det var snö så fick han för sig att det var jul också så att vi skulle öppna alla luckor i legokalendern osv :) Men det får han allt vänta med ;)
Han hade lite snöbollskrig med snickarna här ute innan vi åkte iväg till dagis.

Drog till stan efter att vi hade lämnat Lucas på dagis. Julklappsshopping till fyra av syskonbarnen stod på schemat och jag lyckades bli klar till alla fyra! Det trodde jag inte när jag åkte in ;) Så nu ska de bara slås in också.
Hittade även nåt att ha på mig på begravningen om fredag, det trodde jag inte heller..
Så det gick bra på shoppingfronten, mindre bra sen.

När vi åkte hem så gick kopplingen sönder på bilaset! Lägligt nog precis utanför Erikstad så vi fick svänga åt sidan och sen fick Jens hämta en bil och bogsera upp den till gården. Fick ringa dagis och säga att vi blev sena och sen vänta på att Jens skulle hämta upp sin syster innan vi kunde låna bilen för att bogsera den till verkstan i Åtvid.
Det var många långa och ej barnvänliga ramsor som drogs över bilen kan jag säga!!
Den har ju stått på verkstan ett bra tag och här hemma med rasad turbo. Och nu har vi haft den igång i ca en månad och nu rasar kopplingen! Visst det är en slitdel men det är för fasen inget annat än fel på bilen just nu.
Så nu får vi vänta runt en vecka innan den är klar.
Skojigt värre!!

Blev stressigt att sen hinna hem till Liam så han inte behövde stå ute och vänta för länge och hämta upp Lucas osv.
Hem till en kall kåk, kunde ju inte elda på morronen innan vi åkte eftersom sotarn skulle komma på förmiddan. Hade visst 14 grader inne så det var lite smått kyligt. Så det var skönt sen när värmen kom upp i kåken kan jag säga! Imorron hinner vi ju som tur är elda innan vi ska iväg som tur är, ingen sotare att ta hänsyn till.

Liam har varit iväg på judon ikväll. Nästa gång är sista gången och det tycker han är trist. Så det är nog rätt självklart att han kommer välja judo nästa termin också :)

Nähä dags att styra mot sängen för att ladda batterierna. Många känslor inför morrondagen, nojjig framför allt!!
Bäst att se om Lucas skor har torkat också. De på dagis hade inte hjälpt honom ned med overallen över skorna så han hade fått in massor av snö i skorna när de åkte stjärtlapp när vi hämtade honom. Dyngsura skor, strumpor och byxben... Så jag hoppas att de hinner att torka.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det där med kommentarerna känner jag igen.=)

2011-12-07 @ 15:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0