Gekås

Igår natt drog vi iväg på vår årliga tripp ned till Ullared. Senare än vanligt men det var tydligen ett bra drag för det var så lugnt. Och det ska ju tydligen redan vara lågsäsong därnere nu.
Inget vidare väder bitvis varken på väg dit eller hem, snö och regn. Var inte många sträckor som det var uppehåll på.

Drog igång första rundan och hann få i en del innan det var dags för lite frukost. Testade Kaffebaren denna gång, inte mkt folk och goda mackor :)
Sen var det bara att fortsätta att köra på. Och vagnen fylldes på rätt så bra vill jag nog säga.
Ut en första vända och sen var det bara in och på det igen. Och ja, även denna vända växte det ganska fort eftersom vi siktade in oss på julklappar i första hand. Sen var det dags för lunch och den intogs på restaurangen inne på Gekås, första gången och nja, inga stora portioner direkt och deras serveringssätt var väl ingen höjdare.
Finare uppläggningar kan till och med jag göra.

Sen var det på det igen, lasta på lite till och sen ut till bilen för andra gången.
In en sista runda för att ta nedervåning och lite annat. När vi var klara med sista rundan kunde jag knappt stå på benen, fogarna var inte alls glada på mig då! Jisses så ont jag hade. Har ju känt av foglossningen tidigare men då ville de verkligen inte mera.
Trötta men nöjda med shoppingen "hoppade" vi in i bilen runt 17-tiden och började styra hemåt. Stannade till vid en rastplats några mil bort och höll på att inte ta mig ur bilen alls. Såg nog lite roligt ut, tur vi var själva där ;) för både jag och Jens vek oss av skratt.. Tur man kan skratta lite åt det också ;)

Ett stopp på McDonalds i Tornby och sen var det raka vägen hem! Och det var sååå skönt att komma hem! Trötta som sjutton och det var bara att göra ordning allt inför kvällen och sen stupa i säng. Slökollade lite på tv men vi slocknade rätt så snart. Och vaknade inte till förrän runt 9 imorse. Då tyckte Bosco att det var dags att vakna och när han tycker det så är det liiite svårt att fortsätta att sova.
Han far nämligen upp och ned i sängen, försöker dra av täcket, slickar i ansiktet, hoppar lite på en osv osv..
Sen var det bara att ta tag i dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0