Vc

Har haft hosta ett tag nu, rejäl sådan, och det har gjort sååå ont på högra sidan av ansiktet och nacken när jag hostat. Det har inte blivit mycket sömn på sistone för antingen så har jag fått hosta eller så har det värkt så in i norden. Imorse när jag vaknade kunde jag inte öppna ögat på högersidan och ja det kändes om man säger så.
Efter att ha kollat i spegeln så kunde jag konstatera att hela högersidan var uppsvullen. Inte så konstigt att det gick trögt att få upp ögat.

Ett samtal till vc och jag fick en tid vid halv 2. Eftersom jag inte kunde köra själv och vi bara har en tvåsitsig bil för tillfället eftersom bussen måste servas lite, så blev det ju lite krångel. Men snälla mamma och pappa ställde upp såklart, så Jens körde ner Lucas så han kunde vara där under tiden. Han är i skrivandets stund nere och hämtar honom.

Läkaren fick lite att bita i, var ju lite klurigt till att börja med. Men efter en noggrann undersökning och så lite blodprover så var det han kunde komma fram till att en muskel som sitter i nacken/halsen, stora nickmuskeln, har åkt på en massa stryk pga hostan. Så inga mediciner osv, inte så mkt att göra än att ta det lugnt så den får vila och så använda smärtstillande gel. Han trodde det skulle ge med sig på ett par dagar och det hoppas jag också! Gärna fortare än så. Men hade det inte gett med sig till på måndag så skulle jag tillbaka igen.
Jag vill bli av med det fort ja. Har ju lovat Liam också att vi ska in till stan i helgen för att handla lite inför skolstarten på måndag. Och då vill jag inte ha det här trycket vid ögat och upp i huvudet, nacken går ju an men när man inte kan ha ögat öppet för att det gör så ont så är det inte så kul att springa i affärer.
Lite sömn skulle ju inte sitta fel heller.

Jens får fixa middan när han kommer hem här, sen ska Liam och han åka iväg för att sälja jultidningar som kom i brevlådan igår. Igår hade Jens för ont i ryggen för att sitta och åka runt med bilen så vi hoppas på att han inte har tappat några köpare sen förra året eller ialla fall inte för många. Han satsar ju högt även i år, kom ju nästan till toppen förra året. Och så ska de in och hämta grejer till bussen så vi kan få ordning på den, igen.
Så dom lär vi nog inte se förrän rätt sent ikväll förmodar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0