Onsdag

Ännu en dag som snart är till ända..

Gårdagen bestod av det vanliga på fm och på em ägnade jag mig åt trädgården dvs gräsklippning och lite annat. Blev av med båda passaterna igår också, skönt! Nu är det forden kvar och ja, audin också då men den ska ju slaktas först. Men har tydligen flera intresserade köpare på forden så den ska väl vara väck snart också.
Sen är det "bara" resten som ska rensas bort också.

Slet fram symaskinen ett tag idag när Lucas var på dagis, fick lite sytt ialla fall. Måste iväg och handla lite nya tyger så jag kan göra allt jag planerat.
Hade tänkt hinna klippa klart gräset idag men tiden sprang helt plötsligt iväg och klockan var över 19 så det var bara att strunta i det. Hoppas på bra väder imorron så jag kan ta det då, så jag blir klar med det sista.. Är egentligen för blött för att köra det som är kvar men får köra med båda gräsklipparna, annars får det bli till att kratta :)

Nåt som jag aldrig tycks hinna med är att ta kort på en massa kläder och lägga ut på tradera och blocket, ändå glor den där förbenade kartongen på mig varenda dag. Måste ta tag i det.. nån dag..

Liam var hemma från skolan igår, magvärk och huvudvärk. Men idag kunde han gå igen. Grabbarnas förkylningar har hållt sig rätt lugna faktiskt, är jag som är värst men jag hoppas att det vänder snart.
Var och hämtade ut Lucas nya medicin idag men läkaren hade ju varit så smart och bara skrivit ut medicinen och inte optichambern och masken så den har vi ju ingen nytta av. Men ska träffa astmasköterskan imorron eftersom Lucas ska på 2½-årskontroll imorron på bvc och det är ju samma :) Så då får hon fixa det. Han hade behövt ha den nu när astman bråkar. Fick bli bricanyl nu ikväll men den ger ju inte samma effekt utan lindrar bara en liten stund.

Börjar bli dags att skriva inköpslista till morrondagens storhandling och packa grabbarnas väskor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0