Skallebang..

Vaknade med en sån jädra huvudvärk imorse så Lucas fick snällt stanna hemma från dagis för köra bil var ingen idé. Huvudvärken har hållt i hela dan och jag har den fortfarande. Den verkar inte vilja ge med sig!
Fick ställa in min tripp till stan idag med :( Hade ju sett fram emot att träffa Maria och Filip ju.
Får väl hoppas att jag hittar nån present till Månsen här i Åtvid eller så får det bli en snabbtur imorron em, vilket inte alls känns lockande.

Har tvättat och haft mig idag ialla fall, hade gärna hunnit med mera än vad jag har gjort. Så jag hoppas verkligen att huvudvärken är väck imorron bitti.

Har haft en hind med kalv gått häruppe ikväll, precis utanför hundgården. Men inte bryr de sig om att Ceasar skäller på dem lite då och då. De lyfter inte ens huvudet utan mumsar lungt på.
Brukar ju ha ett gäng hjortar gå häruppe och det är väl bäst att de fortsätter med det när jakten är igång för nu har de satt upp ett jakttorn nere vid spåret en liten bit från oss så nu kan de inte gå hur som helst på hygget.
Så ska de behålla livet får de väl hålla sig häruppe. Konstigt nog så brukar de ju göra det under jaktsäsongen.
Och de är ju helt orädda, bryr sig inte om ifall vi är ute, om ungarna skriker, hundarna skäller eller om man kör med maskiner.

Nu är det dags att ta tag i det sista och komma i säng!



Kommentarer
Postat av: Margaretha karlsson

Hej Maria!

Vad fint det måste vara att få se de vilda djuren på så nära håll. Ni bor ju helt underbart nära naturen. Tråkigt bara när jaktsäsongen börjar och de ska få springa för livet. Det är ju så fina djur.

Men jag vet det måste ju skjutas av ibland.

Ha en fortsatt skön vecka.

Kram från Maggan.

2010-09-13 @ 22:40:21
URL: http://margaretha.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0