Kastrering..

Usel natt och usel dag.. Ungefär så kan jag sammanfatta det enkelt.

Var iväg med Pommes till veterinären idag med för kastrering. Så nu är det gjort. Han gillade inte alls att jag skulle gå ifrån honom, var ju tvungen att åka och hämta Lucas på dagis. Det gick bra först men sen ville han inte alls vara kvar där när matte skulle gå ut genom dörren, började krångla i Sofias famn och vråla. Men han är ju en mattegris så, trots att han inte ens är min ;)
Gått bra ialla fall och han var vaken när jag kom för att hämta honom efter en halvtimme ungefär. Var ju tvungen att skriva i en massa papper till Sverak osv på hans id-märkning också. Och sen fick vi skönsång på väg hem också, precis som dit.
Han var ju helvaken när vi kom hem så han fick ganska snart komma ur transporten och man skulle nästan kunna tro att han inte ens blivit kastrerad som han rör sig. De andra har ju inte kunnat röra sig så mycket till en början men han har hoppat upp bänkarna och rör sig precis som vanligt.
Fin och grön är han, inte bara i örat.. Är även grön uppe på huvudet och på två av tassarna.

Tog tag i matrummet imorse, slängde gardinerna i tvätten och strök dem och fick upp dem igen, putsat fönstren och donat. Trodde inte jag skulle hinna klart innan jag var tvungen att åka med Pommes men det blev precis.

Testade en ny maträtt idag, pastagratäng med kyckling. Var med på Ica:s billiga veckan för ett par veckor sen och har sagt att jag ska göra det men inte förräns idag fick jag för mig det. Betyg - godkänt :)
Kräsna Liam var inte så förtjust i det men han kunde fylla på med lite raggmunk :)

Fick hem en sån trevlig lapp från skolan idag, eller inte...
Det går nämligen löss på skolan så bara av att läsa lappen så började det klia i mitt huvud. Men det är bara att hålla tummarna för att de håller sig borta från oss. Fördelen är ju att båda grabbarna har kort hår, värre om jag får det, blir inte kul att luskamma allt mitt hår.



Kommentarer
Postat av: MammaFiiia

Bara man läser ordet löss kliar de hehe

får se hur länge de dröjer innan Oliver har med sig en sån lapp.

Ha en underbar helg.

Kram

2010-09-10 @ 23:28:22
URL: http://www.fiiias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0