Känner..

mig så nere ang det här med barn.. Alla blir gravida till höger och vänster eller så ska de ha när som helst, det kommer krylla av bebisar omkring mig. Det är bara här det står helt still eller så försvinner de från oss, hur många gånger ska man orka?!
Ska man strunta i att försöka skaffa fler barn för att det inte vill sig och leva med den stora längtan?
För just nu betvivlar jag starkt att det nånsin kommer att gå vägen igen. Utredningen kommer inte visa ett dugg så vi kommer stå på ruta ett igen.

Och ja, jag vet att det finns de som har det värre, och som inte kan få barn alls.. Men som en vän sa, som inte kan få fler barn pga sjukdom, så är det jobbigt för oss båda men på olika sätt. 
Var glad för de barn du har får man höra, vem säger att jag inte är glad över dem?!
Men det innebär inte att längtan efter fler blir mindre eller försvinner.

Kommer det bli vår tur igen?
Att få vänta i 9 mån på att få träffa en ny familjemedlem, igen...
Att få uppleva den häftigaste upplevelsen som nånsin går att uppleva, igen..
Att få komma hem med en ny liten skrutt och uppleva allt underbart, igen...

Just nu ser allt nattsvart ut...på de flesta fronter visserligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0