Blogga ifatt..

Ja nu har det blivit lite dåligt bloggat igen.. Har inte riktigt funnits tid eller ork.

Helgen bestod av vedkapning, sjuk Jens som kapade ved i 39,5 graders feber mm..

Lördagen innebar ju även innebandyträning för Liam så han och jag pös iväg på det medans Jens och Lucas var hemma och kapade ved. Sen var det bara att fortsätta med det när vi kom hem.

Söndagen bestod av vedkapning också och likaså gårdagen men nu är vi klara ialla fall. Blir till att klyva lite grova bitar senare med lilla klyven. Så nu har vi bara kvar att floa all ved också och det är en rejäl hög.

Jens har som sagt varit sjuk och i söndags hade han i stort sett ingen röst alls. Men nu har den hittat tillbaka :)
Febern har gett med sig också.
Lucas förkylning är i stort sett borta också, men astmahostan är kvar ännu. Och nu sitter jag och är dunderförkyld, ont i halsen och huvudvärk. Tog ut glädjen lite i förskott om att jag skulle komma lindrigt undan med en liten förkylning men icke. Den enda som har klarat sig hittills är Liam.

Lite skoj har ju hänt ialla fall.
Har vunnit två tävlingar ;)
Den ena hos Tina, Älvdalsmamman. Där vann jag ett smycka för några veckor sen och förra veckan ramlade det ned i brevlådan. Dock så blev det lite fel men det ska åtgärdas, litet missförstånd :) Men fint var det :)

Och idag fick jag ett mail om att jag hade vunnit september månadstävling på Ikano-husets hemsida så jag har ett skönhetskit att hämta ut. Blir intressant att se vad det innehåller. Om jag orkar så ska jag försöka hämta ut det imorron när traktorn ska lämnas in på verkstan, är ju ändå i närheten då.

Bilder kommer såklart senare :)

Började med att göra rent i lösdriften idag, blev dock inte klar på långa vägar. Får väl se om kroppen har lust att samarbeta imorron så jag kan göra lite mer då.

Jag hoppas att jag inte blir mer krasslig än så här nu för jag hade ju tänkt hitta på nåt med grabbarna på torsdag eller fredag eftersom de är lediga då, studiedagar.

Jaja, det återstår att se. Nu väntar sängen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på er!Kram!

2010-10-06 @ 14:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0