Ännu mera snö..

Ja det snöar fortfarande! Så nu har det snöat sen igår kväll. Det har hunnit bli en hel del. Inget skojigt väder att vara ute i heller så jag hoppas det har lugnat ned sig lite så man kan vara ute och leka i snön. Idag har det ju blåst halv storm.
Har fått det plogat nu ialla fall på våran bit. Han som kör åt vägsamfälligheten kör ju åt oss också nu när vi inte har nån traktor.

Fått upp lite mer adventsbelysning, dock så har jag inte orkat leta reda på gardinerna ännu så det får jag göra imorron. Hittade ett tyg på Gåvan (second hand-butik här i Åtvid) som jag ska sy till en gardin till Liams rum. Se om jag kan få det gjort imorron också. Får hoppas att jag har energin till att hinna med allt :)
Mycket som man vill ha gjort men inte alltid energin finns, tyvärr. Och ja, mkt energi går väl åt i "smyg" till alla tankar som snurrar i huvudet hela tiden. Som jag sa till Jens igår kväll, så skulle jag vilja ha en tankeknapp som man kan trycka av och på.

Har haft musjakt här nu ikväll med. Pommes fångade en näbbmus, så vi fick jaga Pommes lite ;)
Men fick tag i honom så vi fick loss musen, försent men ändå. Han hade ju ändå inte ätit upp den. Jens fick skjuta den med luftpistolen. Så nu återstår det att se om det är flera möss under trappen.

De kommer och gör brandkontroll på pannrummet imorron så imorron får vi frysa ett tag förmodligen. Eldar ju för fullt nu men vi måste ju vara säkra på att det inte är nån glöd kvar i pannan till imorron bitti.
Vi var tydligen nr 2 på listan så de räknade med att vara här vid 9-tiden. Om de nu kommer in överhuvudtaget pga snön, om inte annat så blir de säkert försenade så de kommer runt 11-12 nån gång med våran tur.

Nu tycker jag mig höra att sängen ropar däruppe så det är bäst att att styra dit ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja,en av och på knapp vore kanon.Så mycket som skulle vara lättare då.Kram på dej,gumman!

2010-11-23 @ 22:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0