Håll tummarna

Ja ni får hålla tummarna för att vi slipper att riva ut halva badrummet härnere..
Göran var ju ute och mätte och vanlig fuktighet är 40 och det låg på 190 i väggen! Nu ska vi låta det vara i 2 veckor och så blir det en ny mätning. Så inte förrän då vet vi om det måste rivas ut men förmodligen måste vi det. Göran hoppades att det skulle gå tillbaka bra men som sagt inte så troligt. Men det blir ett helsicke om det måste bytas ut för allt vatten kommer in just där. Så det är ju massor av rör på väggen som måste rivas.
Så det känns måttligt skojigt.
Men de får fasen vänta tills semestrar osv är slut i så fall med att börja men sist de renoverade en fuktskada så rev de ut, sen skulle det torka och sen när det hade torkat klart så hade alla jädrar semester så vi fick ha det så ytterligare en månad! Och så hade jag inte tänkt ha det hela sommaren!

Imorron kan jag vistas bland folk igen, de 48 timmarna har gått då. Och jag behöver in och handla. Måste ringa vc ang Lucas igen också. Han har varit sååå mkt mer på vc och sjukhus än vad Liam har varit under sina snart 7 år!
Men han klagar på ont i nacken och örat igen och förkyld. Och han har inte sovit mkt de senaste tre nätterna vilket resulterar i att inte jag gör det heller.

Dags att packa Liams väska för skolan och hoppas på att vi inte försover oss nåt imorron. Det blev action imorse när Liam kom in och väckte mig 7.15 och taxin kommer 7.30. Var en aningen för trött efter många nätter med lite sömn. Klockan hade larmat men jag hade visst lyckats stänga av den helt. Så det blev lite stressigt men han fick på sig kläderna snabbt och hann att få i sig frukost utan att slänga i sig den, hur nu det gick till :)

Se om det går att få lillskrutten att somna också, han har suttit i mitt knä nästan hela kvällen och halvslumrat. Han sov en timme i sin säng ungefär innan han började gråta däruppe.

Säger god natt och på återseende :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0