Sjukhuset..

Ja idag var det dags.
Dagen började inte bra direkt, jag skulle få i mig 2 dl saft fram till kl 11 och inte i helsicke gick det inte. Fick väl knappt i mig ½ dl och då med tabletterna som jag skulle ta vid 11.
Sen var det att packa in grabbarna i bilen för att köra ned dem till mamma och pappa.

Personalen som tog hand om mig idag var underbar. Och jag kände mig mkt lugnare denna gång än vad jag gjorde för 9 år sen. Det var helt annorlunda mot då. Sköterskan som tog hand om mig innan och efter var supergullig. Riktigt ont fick jag efteråt så först fick jag tabletter som smärtlindring men de gjorde ingen nytta alls så det fick bli en morfinspruta istället och den tog! Och skönt var det. Strax därefter fick jag mig lite fika och det var så gott! Jag som inte har kunnat äta nästan nåt på 1½ vecka!
Ca 3 timmar efter att jag blev intagen för att förberedas så kunde jag resa på mig och gå hem. Mkt lättare narkos denna gång för jag var vid lite medvetande redan när vi lämnade salen.

Sen var det bara att styra kosan ned mot mamma och pappa för att hämta guldgossarna. Vi blev kvar på fika och det var riktigt gott eftersom vi inte hade fått i oss nån middag.
Nu vid kvart över 11 så har vi fått i oss SEN middag bestående av spagetti och köttfärssås. Och för en gångs skull var jag hungrig! Inte den bästa tiden att äta mat på men jag fick ju i mig 1½ portion ialla fall.

Nu börjar det bli dags att knyta sig. Hoppas på bra väder så jag kan få undan en del i tvätthögen. Hoppas på att orka städa av lite också. Ska väl göra rent den stora poolen också så vi kan bada i den, eller ja, jag får ju vänta ett tag men resten av familjen. Liam ska sova över hos farmor och farfar imorron så imorron är vi halvt barnlediga ;) Och imorron har vi ju 9-årig förlovningsdag så på nåt sätt ska vi väl fira det också.


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att höra att det kändes tryggare den här ggn.Och det måste vara underbart att kunna äta igen.Man mår ju inte bättre,när man inte får i sig nåt.Grattis i förskott får man väl säga då=)Kram!

2010-06-22 @ 14:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0