Snöyra

Var mindre skoj att kolla ut imorse, snöyra. Och det har snöat i stort sett hela dan.
Som om det behövdes mer snö...

Innebandyträning för Liam idag och under tiden passade vi på att handla lite inför lördagsmys osv. Har börjat med storstädning här hemma idag med. Fixa ordning lite inför julen, dags att få upp tomtarna ju. Men är inte klar ännu men har ju tid på mig än så länge. Måste ta och försöka hinna med att slipa och måla i veckan också. Kan bli intressant med hjälpsamma Kalle hemma :)

Men dagis får han bli hemma ifrån nu tills det är dags för honom att börja i januari med längre tider. Inte speciellt sugen på att lämna honom där nu med tanke på att det går magsjuka. Det klarar jag mig så gärna utan! Och jag är glad att jag kan göra det valet ännu, snart slut med det ju.

Imorron ska vi försöka hinna med pepparkaksbak, mera städ och så får vi besök av en jägare här för att se om han kan fodra djuren lite häruppe. De äter som sjutton av balen. Och ja, han skulle vilja skjuta av lite med tanke på att vi har 4-5 tjurar och 2 hindar och några småttingar och det är inte bra eftersom det blir inavel. Men han måste ha vårat godkännande först eftersom han inte får skjuta häruppe annars. Gränsen går nere i backen nämligen, vid dungen typ. Men frågan är om man kan äta köttet när man vet att det är dessa som är skjutna?! Några som man vant sig vid och som alltid är här. De sover här utanför och äter av maten och är inte speciellt skygga och superfina såklart. Nja jag vet inte...

Wille har varit liiite piggare idag, mer med kan man säga. Spetsat öronen när man pratat med honom osv. Men vill fortfarande inte äta. Sitter man och kelar med honom myser han för fullt och halvsover hos en, en aningen tungt men mysigt.

Nu är det bäst att knata i säng, se om man får sovmorron eller inte.
Gonatt alla och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0