Om...

ni höll tummarna så hjälpte det ;)
Jag var säker på att jag skulle få ett negativt besked när jag klev in på Af.
Men handläggaren var trevlig helt plötsligt och sa att det fanns ett beslut så det var bara att sätta igång.
Och sen tyckte hon ju att jag skulle vidareutbilda mig till förskolelärare för hon trodde jag skulle bli kanon inom det yrket.. Men man ska ju orka plugga också.
Så from 10/1 så börjar jag jobba. Kommer bli en aningen ovant måste jag säga :)
Men det kommer bli bra, om inte annat mycket bättre ekonomiskt. Vilket innebär att jag kan bli av med min Csn-skuld och vi kan spara undan till diverse saker. Har ju fått skjuta fram framför allt en plan men nu hoppas vi att vi kan ta det lite längre fram istället.
Blir ju förändringar för grabbarna men de blir inte så stora. Lucas får inte så långa dagar på dagis och Liam kommer ju hem som vanligt. Framåt sommaren får vi väl göra lite omplanering men det får vi ta längre fram.

Annars idag så har vi klarat av storhandlingen, skönt att ha det gjort. Hade hjälp av den lilla hjälpredan, som kom och frågade om vi inte skulle ha både ditten och datten ;) Kunde blivit dyrt om han hade stoppat i allt :)
Men han hämtade snällt det man bad om och skulle helst lägga i allting själv, såklart. Vad annars ;)
Jens har varit hos arbetsterapeuten idag också, nya tider bokade och han ska även få en ny läkare. Smart att byta läkare nu mitt i karusellen med den "nya" utredningen som försäkringskassan vill ha. Och inte är han svensk den här heller.

Electrolux har varit ute också och kollat kylen och hittade inget fel?!
Den kyler inte som den ska, men inget fel på kretskortet och inget läckage.
Så ja, det är väl bara att hoppas på det bästa och vänta på att det ska bli ljummet därinne igen så vi får slänga en massa saker som sist. Mjölken smakade ju pecka heinno efter att ha stått över natt i kylen.
Har kvar låneskåpet från Gropen över helgen ialla fall, så vi inte blir utan över nyår osv med tanke på att det är stängt då.

Hoppas på att få forden såld imorron, för med de pengarna kan jag nämligen bege mig in på rean. Och det skulle behövas, såvida man hittar nåt såklart. Allt har väl hunnit ta slut, framför allt i Liams storlek om det ens fanns nåt på rean. Brukar alltid vara dåligt med hans storlekar.

Men nu blir det sängen. Får se om man får nån sovmorron imorron. Ingen som ska komma ialla fall.
Lucas lär nog vakna tidigt som vanligt, eller tidigt och tidigt.. Brukar vakna mellan 7-8, Liam oftast samtidigt men idag tog Liam sovmorron till strax efter 9.

Gonatt och dröm söta drömmar!

Kommentarer
Postat av: jens

Som när man är på maxi (ge alldrig Lacko blipp prylen)"pappa den billig" nej Lucas "pappa den billig?" och så fortsätter det,igentligden tror jag att han tycker det är kul när det blippar :=)

2010-12-29 @ 00:11:20
Postat av: Jessica

Grattis!!!

Vad roligt för er..Jag hoppas också att ni kommer kunna spara till den där planen nu=)



Jag va bara inne en snabbis på rean och hitta bara EN tröja till Neo. Är som sagt jättedåligt med rea i lite större stl och särskilt till killar också tycker jag!!=(

Kram

2010-12-29 @ 06:29:29
URL: http://www.lovent.blogspot.com
Postat av: Amanda

Vad härligt med positiva besked! Mera sådant! ^^

Jag kommer få stora chocken när jag väl kan börja jobba igen sen. Har ju först nu gått hemma sjukskriven, sen gravid med Ludde och hemma med honom tre år eftersom han inte kunde gå på dagis och nu kommer ju snart nästa lilla. Så om ett år kanske?? :)

Kommer bli väldigt skönt den dagen det blir aktuellt iaf. Jag längtar faktiskt efter jobb. Och mera pengar på kontot. ;)



Blev det nån rea? och fyndade du något?

Kram

2010-12-30 @ 10:11:44
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0