Årets första getingstick i familjen

Var så otroligt seg imorse. Jens däremot vaknade pigg kl 4 trots sömntablett och hur det gick till vette sjutton. För sömntabletterna brukar göra att han blir oerhört seg att få upp på morrnarna. Själv brukar jag inte ha några svårigheter att komma upp trots sömnpiller som jag är tvungen att ta ibland.

Pappa och Jens har hållt på med släpkärran idag också, regnet kom rätt lägligt för det kom när de nästan var klara för dagen.
Jag tänkte passa på att röja på övervåningen när grabbarna följde med pappa och Jens ut efter fikat men jag fick snart springa ut. Lucas blev getingstucken i sidan. Men han tjöt bara en liten stund och sen hade vi på lite Jon Wong och sen var det bra. Det svullnade upp och blev rött ett tag men det gick ganska snart ned igen. Och han har inte sagt nåt om det resten av dagen.


Men har fått lite gjort på övervåningen ändå. Känns som att rensandet och sorterandet aldrig tar slut.

Jens fick papper från ortopeden idag igen om att de har fått remiss från Åtvid.. Andra brevet från dem nu så det verkar ta tid att få komma till ryggkirurgen! Stod att man kunde ringa in om man tyckte att väntetiden var för lång osv. Bra att de har så många telefontider då, eller inte!!

Lucas fick en tid till 2½ års kontrollen idag också. Kan bli intressant att se om han kommer säga ett enda ord medans vi är där, vår lille Blyger. Men ska bli skoj att se hur mycket han har växt sen sist. Är ju ett bra tag sen vi var där, är nog ett år sen tror jag.

Fick papper ang skolskjutsen också, har ju blivit lite ändringar men Liam kommer att få gå precis som tidigare vilket han är glad för. För han gillar den där lilla korta stunden på fritids och from nu blir den ju lite kortare än tidigare eftersom han går en halvtimme längre i skolan.

Lucas har ju självklart provsuttit nya vagnen och han gillade den! :) Vilken tur ;)



Ska sätta mig och kolla på Livet på BB nu. Man får väl titta på andra som föder barn istället för att få göra det själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0