Dagis och astmamottagningen..

Ja dagen började ju som vanligt såklart med att få iväg Liam med taxin osv..

Sen var jag och Lucas på besök på dagiset. Blyger såklart, han protesterade så fort jag skulle ta ur honom ur bilen så det blev att bära in honom. Och ingen fick prata med honom. Men de var ju ute, vilket underlättade eftersom han älskar att vara ute. Så han kom igång att leka med lastbilar och traktorer i sandlådan efter ett tag och till slut kunde M prata med honom utan att han skulle gömma sig. Men efter ett tag kom han igång lite mera och han åkte rutschkana och lite så innan vi skulle åka iväg. Det gick bättre än förväntat.
Ska tillbaka imorron och då kör vi redan kl 8 och så får vi se om jag kan lämna honom eller om jag får vara kvar imorron också. Men nu ikväll när jag frågade om vi skulle till dagis imorron så sa han faktiskt ja!

Hos astmasköterskan så gick det bara bra också. Trodde han skulle vara blygare men det enda var att han gömde sig bakom mig när vi hälsade ute i korridoren men sen så var det inget. Han la pussel, läste bok och babblade på.
Och så fick han ju testa grejerna han ska få istället för flytande Bricanyl fram tills han kan ta turbohalor.

En optichamber ska han få nästa vecka när läkaren är tillbaka från semestern och har skrivit ut den så vi kan hämta den på apoteket.
Den på bilden är ju dock utan mask som han ska ha också, hittade dock ingen bild på det. Får ta det när vi får hem grejerna.
Fick med grejer hem till Liam också som ska blåsa i en peffmätare i 10 dagar nu så ska jag ta med pappret till sköterskan nästa torsdag när Lucas ska på 2½-års kontroll så får vi se hur det ser ut då och om han ska försöka sig på att göra ett test med en större maskin. Det kan vara för tidigt att testa med den nämligen utan vi kanske måste vänta några år med att göra det.


Nu väntar sängen. Borde egentligen göra lite innan läggdags men det är bättre att jag får mig lite mer sömn än tidigare dagar så får jag försöka hinna med lite imorron bitti eller sätta Jens på det på morronen. Fast det brukar å andra sidan leda till att det mesta är kvar att göra när jag kommer hem ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0