25 dagar

Jisses, 25 dagar kvar till utsatt datum nu, det närmar sig med stormsteg!
Konstigt nog känns det inte som att tiden går långsamt än så länge, men vi är ju fullt sysselsatta med både det ena och det andra så det hjälper nog till.
Men kan tänka mig att det kommer att gå långsammare om jag går över, vet ju hur sakta det kändes som att tiden gick när jag gick över med Lucas. Är ju rätt säker på att jag går över denna gång också men hoppas väl ändå lite på att bebisen kan vara lite mer punktligt ;) alt tom komma lite tidigare.. Bara vi får hinna klart med det viktigaste så.

Idag blev det en tripp till Norrköping för att leta tapeter och efter mycket velande och letande så lyckades grabbarna hitta tapeter. Dock blev det ingen fondvägg som de ville ha men det var ju omöjligt att hitta!
Men de blev nöjda ialla fall.

Sen var det bara att åka hem och fixa. Städade av lite och sen satte vi igång med att fixa i grabbarnas rum.
Målade elementsrören i Liams rum, två omgångar och så spacklade vi det som pappa inte hann med igår.
Jens slipade av lite av det spacklade sen igår också så det går att spackla över lite igen imorron.
Så det går framåt ialla fall. Återstår att se om jag får måla rören ytterligare en gång dock, efter första målningen såg det ju grönt ut istället för vitt och jag tycker nog fortfarande inte att det ser helt vitt ut efter andra målningen. Kände mig en aningen klumpig när jag satt på golvet och målade, ja även spacklade. Magen var en aningen ivägen om man säger så :) Känns nu om inte annat också, så vi får väl se om man kommer upp ur sängen imorron.

Grabbarna gick ut och roade sig med att klippa gräsmattan senare, Liam på åkklipparn och Lucas körde med handjagarn, med assistans från Jens då eftersom Lucas inte orkar skjuta på klipparn själv. Men han ska prompt hjälpa till :) Lite arg är han för att han inte kan köra åkklipparn själv ännu ;)

Lucas lyckades ramla ned från studsmattan under kvällen också. De hoppade och han råkade ramla baklänges och kom emot nätet och då går nätet sönder i en "söm"! Så han far baklänges ned i backen.
Som tur var så gick det bra, men första tanken är ju hjärnskakning!
Men han tjöt direkt och han har varit pigg och hållt igång osv.
Så det får bli till att åka och köpa ett nytt nät.

Nu väntar sängen, försöka få sig lite sömn. Vaknar ju till och från hela tiden och sen vid halv 5 är det omöjligt att somna om så det blir inte så mycket sömn inte. Men man får vara glad för det lilla ;) 
Imorron ska det ju fixas här hemma och sen på eftermiddan har jag en klipptid bokad. Bäst att få det gjort innan bebisen kommer, borde egentligen ha gjort det tidigare om man går efter hur lång tid det brukar gå mellan klippningarna men jag har dragit ut lite på det. 
Hade ju hoppats på att få mitt tandläkarbesök avklarat också men när Liam var där igår så sa tandläkarn att hon inte ville göra nåt alls på mig nu förrän bebisen var ute, inget bra att ligga i tandläkarstolen höggravid. Så hon skulle ringa nån dag innan mitt bokade besök och se om jag fått tidigare, annars så får jag vänta tills bebis är ute. Har ju en tid bokad 13 juni, tandläkarn förstod inte riktigt hur hon i receptionen hade tänkt som hade bokat in mig på den tiden för jag förklarade ju hur det låg till. Men men, vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0