Sjuklingar

 

Jag var ju sjuk förra veckan och Elsa hade feber i torsdags förra veckan. 
Och nu var det fleras tur. I tisdagskväll fick Lucas feber och hade sån huvudvärk och ont i halsen. 
Han sov sig igenom nästan hela onsdagen och febern hängde i. Igår var han dock feberfri och piggare. Bara den svullna halsen som inte vill ge sig. 

Och igår natt var det Iduns tur. Från kl 5 så var hon ledsen hela tiden och inte ville hon dricka vilket hjälper lite iallafall mot halsont. Vi fick tvinga i henne med spruta, hon ratade tom saft. 
Framåt 8 somnade hon i min famn så där fick hon sova tills Jens kom hem och jag var tvungen att ge mig iväg till psykoterapeuten. Eftersom hon lät väldigt tjock i halsen och reagaerade på öronen så fick det bli ett samtal till vc igen.. Hon har ju varit förkyld några gånger tätt nu så en öroninflammation fanns det ju risk för. 


Hon fick en tid till en läkaren på eftermiddan så när jag kom hem från vc så passade vi på att gå ut och göra lite nytta. Har ju en del planerat att hinna med innan det blir vinter. 
Och hon godtog att sitta i vagnen och somnade tillslut. 

Då stora barnen hade studiedag igår och har även idag så får man lite extrahjälp. Och de är inte sena att haka på när de får köra maskinerna ;) Här är det Liam som  kör maskin. Och han har blivit riktigt bra på det. 

Efter att ha fått en hel del gjort så var det dags för mig och Idun och hoppa in i bilen för att åka till vc. En liten skrutta som nu hade fått feber. 
På vc blev det lång väntan, 40 min efter våran tid så fick vi komma in. 
Och det blev en snabb undersökning, lite röd i ena örat och svullen i halsen, innan vi blev skickade till labb. 
Där blev det en snabbsänka och ett halsprov taget och det var inte populärt alls! 
Först blir ledsen för sticket i fingret och när hon väl hade lugnat sig så var det ju halsprov och det var ännu värre såklart. 
Sen blev det väntan igen för att sen få domen - virus... Så nu hoppas vi bara att det vänder snart. 
Men under eftermiddan och kvällen igår så drack och åt hon iallafall och natten har varit lugn. 

Idag blir det en tripp till vc, igen. Men den här gången är det Liam som ska ta sina prover som han ska ta med jämna mellanrum. Så då är det ju bara en sväng till labbet. 
Handla lite och få mer gjort ute. Det har hänt en hel del på gårdsplanen nu och jag blir så nöjd över resultatet. För er som varit här så kommer ni se en viss skillnad iallafall ;) 
 
Tanken var ju kalas med mormor och morfar idag men eftersom barnen är krassliga så skjuter vi på det, vill ju inte smitta ner dom. 

Nu är alla barnen vakna så nu är det dags att inta frukost så vi kommer igång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0