Utefix och tandläkare

Idag gav vi oss ut vid 9 och spenderade förmiddan ute, skönt nog så blåste det ju inte halv storm idag till skillnad mot igår. Även om det blåste lite kallt idag också. 
Rensat upp lite på plan, hur mycket som helst kvar men det kom iväg lite iallafall. 
Det finns att göra om man säger så. 

Idun satt nöjt i vagnen och kollade på och så fick hon ju träffa morfar också. 


Efter lunchen så blev det att åka och handla lite innan det var dags att samla ihop barnaskaran ;) 
Först hämta de små på förskolan, sen vidare för att hämta Lucas och sen Liam. 
Hem med Liam och sen var det bara att styra vidare mot Rimforsa och tandläkaren. 
De ringde imorse och sa att de kunde ta Lucas också då de hade fått ett återbud. 
Så han fick en koll av sina tänder först, de kallar alla 9-åringar nu. Och det såg bara bra ut. Tre stycken tänder som kommer att lossna snart. 
Och sen var det ju min tur.. 
Sa till tandläkaren att jag nog hade bestämt mig för att dra ut tanden istället för att sätta igång med en rotfyllning. Och när vi pratat lite fram och tillbaka så tyckte hon att det var ett klokt val. 
Med tanke på att jag har haft ont så länge så krävdes en del besövning, eller ja den hjälpte inte fullt ut den eller. Så ja det kändes en hel del att dra ut den.. 
Men nu är eländet borta så nu är det bara att vänta ut att det ska ge sig. Eftersom det har gått så lång tid kan ju kroppen reagera lite kraftigare än vid en "vanlig" tandutdragning så vi får väl se hur fin man blir.. 
Lucas fick hålla i tången med min tand i, det tyckte ju han var coolt.... :P 
Bedövningen satt i 6 timmar efteråt så inte förrän vid halv 11 kunde jag få i mig lite mat. 


Hade även telefontid med läkaren på vc idag. Det gav väl inte så mycket direkt. 
Fick en ny medicin utskriven men efter att ha läst på om den vette sjutton om man ens vågar ta den. Jag lär ju få alla biverkningar som går att få, och de var rätt rejäla.. Så det är definivit inget jag vill få. 
Men vi får väl se.. Han var ju så smart att han skrev ut 90 tabletter på ett uttag och de kostar 800:-.. Kul att ta ut allt det om jag inte kan ta dem. 
Måste ta och beställa hem mer Ferrenol också, ta och se om det kan hjälpa upp järnet. Tabletterna pallar ju inte kroppen av. 

Nu har Jens precis kommit hem efter att ha haft en visning i stan så nu väntar sängen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0