Måndag och grävlingsproblem...

Ja då var det ny vecka, igen.. Veckorna går rasande fort! 
Helgerna går så fort när Jens jobbar också, när han bara är hemma en dag eller ingen alls beroende på hur han lägger upp det. Sen har han ju den som han är kontaktperson till som han träffar. 
Den kommande helgen är han ledig fredag kväll och lördag. Men lördagen blir inte så skojig, ska spendera några timmar i stan. Eller nä, när man har med sig alla barn så brukar det ta hela dagen :P 
Men det ska inhandlas lite kläder till de större barnen bla. 

Går och funderar på vad man ska hitta på till de kommande födelsedagsbarnen, för jag har ingen aning! 
Eller ja, Elsa har ju kommit med en del förslag och hon är ju den lättare av dom. 
Liam vet inte ens själv vad han önskar sig så där blir det inte lätt. 
Han får väl gå och kolla i affärerna och se om han kan hitta nåt som han kan önska sig. 

Idag var jag tvungen att ta tag i tvätten.. Eller när tvättat har jag knappt gjort men hade ett berg som behövde vikas och läggas in. Love fick sig en välbehövlig klippning också, kan säga att hans lockiga hår har inte försvunnit iallafall :) Blir lockigt så fort det bara blir ett par cm långt. 
Och på eftermiddan struntade jag faktiskt i alla måsten, låter nästan galet för att vara jag. 
Men Elsa och Leon badade i omgångar och så målade jag, Elsa och Love naglarna och vi läste böcker innan det var dags att slänga ihop middan. 
Efter middan hoppade Lucas och Love i badkaret istället. 
I säng med de små och sen ut och fixa med kaninerna osv. 
Sen kunde jag äntligen parkera i soffan för att försöka varva ner och ja, här sitter jag nu och väntar på Jens som är på väg hem. 
Imorron blir barnen hemma från förskolan också, eller ja de ska till farmor en sväng då Jens och jag ska på möte. Får ringa förskolan imorron och se hur läget är där. Men nu lär väl eländet gå ett tag... 


När man blir sådär akut trött på förmiddan <3 

För övrigt så har vi fått lite grävlingsproblem. Igår upptäckte vi att vi har ett gryt uppe vid vår samlingssal. 
Fick syn på två grävlingsungar utanför. Mindre roligt för så nära vill jag inte ha dem, framför allt inte med tanke på kaninerna. Och de har grytet precis i närheten där Lucas och Nellie brukar leka väldigt ofta. Så det känns ju lite sådär. 

Har fått så många "bra" tips.. Att vi ska hålla oss borta från grytet, att barnen inte ska gå i närheten.. Att de inte kommer att ta kaninerna för deras huvudföda är mask, att vi ska sätta upp staket?!, att vi ska flytta på hela grävlingsfamiljen eller vänta på att ungarna flyttar ut och sen flytta mamman... Ja det har varit mycket kan jag säga.. 
Efter att ha rådfrågat mer kunniga personer så finns det bara en sak att göra om vi inte vill riskera något. 
Hade jägare här redan igår men då kom de inte ut ur grytet igen. 
Imorron kommer dock kommunjägaren ut med en fälla, så vi får väl se. 
Nog för att jag är djurvän och vill egentligen inte ta bort dom men det känns som att riskerna är alldeles för stora. När de springer runt på gårdsplanen, så är det liksom lite väl nära. Inte så sugen på att barnen ska stöta på en arg grävlingshona... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0