Länge sen...

Ja nu blev det ett långt uppehåll härinne. Jag har inte mått så bra. Tagit tag i att få hjälp men ja, läkaren och jag är väl inte på samma ställe riktigt. Men remiss till psykoterapeuten och hjälp för sömnen. Blev en massa prover tagna också men det visade bara att jag lider av järnbrist. 
Att få en utländsk läkare när man knappt själv kan förklara hur man mår och som då inte förstår helt vad man säger är ju lite sisådär. 
När jag förklarade hjärntröttheten så blev det att det var ju pga att vi hade så många barn.. 
Och nu när det kom fram att jag har järnbrist så beror min trötthet pga den. 
Och den tröttheten känner jag ju igen och det har inte med det att göra alls. Sköterskan som ringde förstod det bättre men ja, hon strödde lite salt i såren istället i efterhand. 
Men men, vi får väl se. Medicinen fick jag sluta att ta för jag höll på att bli galen. Den gav mig ett sånt tryck i huvudet, dygnet runt så jag kunde ju inte sova ändå. Och varje rörelse gjorde det bara ännu värre. Och det strålade så förbenat i huvudet. Går knappt att förklara hur det kändes. 
Har telefontid med läkaren på tisdag så vi får väl se vad han säger då. 

Blivit en tur på jouren också med min käke, visst knappt var jag skulle ta vägen. De på jouren trodde det kunde vara en bihåleinflammation och jag fick en penicillinkur. 
Men det har inte blivit bättre och i torsdags var jag hos tandläkaren istället så de fick ta en koll. 
Kom till en tandhygienist och sen en annan tandläkare som jag inte brukar ha. Och enligt dom berodde det nog på en tand. Så det skulle vara att rotfylla den.. 
Fanns inga tider förrän efter sommaren, kändes ju väldigt roligt, men Lucas hade en tid på tisdag och han har bara vanlig koll då de kallar alla 9-åringar nu. Så jag fick ta honoms tid istället och så får vi se vad det blir. 
Jag är mer inne på att dra ut eländet om det är så att min rätta tandläkare är överens med den andra om att det är tanden som jäklas och att den ev behöver rotfyllas. 
Sist jag skulle göra rotfyllning så slutade det ändå med att de drog ut den och det var ju flera tusen slängda i sjön så att säga.. Så vi får se. 

 
Får bjuda på ett gäng bilder för jag kommer knappt ihåg själv vad som har hänt sen senast. 
 
Jag har varit på två barnloppisar, hittade en massa fynd så det kom hem många påsar med kläder, skor och annat. Idun fick en keps som var riktigt poppis. Älskar att gå på de här barnloppisarna där man kan gå och plocka på sig och så betalar man allt till samma ställe. 
Jens hade bokat in en klipptid till mig i stan. Fick en hel timme där jag blev riktigt bortskämd. Vid tvätt av håret och inpackning så fick man även massage i stolen. Sen blev det klippning, föning och sen körde hon håret med en apparat som tar bort allt det skadade på varje hårstrå. Inte van vid att en klippning tar tid, förut har det ju bara tagit max 15 min. Och nu var det verkligen behövligt med en klippning, 1,5 år sen sist.
I tisdags var jag iväg på företagsmässa och föräldramöte. Barnen hade fått hälsa på företag och gjort arbeten om deras ställen som de nu skulle redovisa för oss föräldrar. Så de hade gjort montrar för sina företag och så fick de berätta för oss föräldrar som gick runt. De var superduktiga! Och när de sen plockade ihop alla grejer så fick vi föräldrar gå och lyssna på en kort föreläsning om Netikett.
En liten fröken som förra veckan hade tre tänder som sprack igenom samtidigt. Hon har inte varit ledsen eller så men hon har inte velat äta så mycket nu de senaste dagarna. Skruttan.
Den här katten ska då vara med överallt.
Vår stora fina tjej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0